För oss med en liten mindre budjet!
Vi kommer nog landa på runt 50 000 kr (inkl resa), men det får väl också räknas som en liten budget. Vi kommer försöka hålla kostnaderna nere så mycket som möjligt. Har efter mycket letande äntligen lyckats hitta en någorlunda billig festlokal, vilket inte är lätt i Stockholmsområdet...
Vi kommer också att önska oss pengar till resa så räknar man bort det blir budgeten förhoppningsvis ganska mycket mindre. Sen kommer vi att ha bar till självkostnadspris, men bjuda på dryck till maten. Största kostnaden är ju maten... Vi har tänkt buffé, men känns som det blir mycket jobb att göra själv. Vi kommer nog bli runt 60 pers. Så just nu försöker vi hitta catering till överkomligt pris.
Lite kluven hur man ska göra med tårtan. Vore lite roligt att göra själv (och/eller be t ex min moster om hjälp) men frågan är om man törs gambla med det en sån här dag. Hur mycket tjänar man egentligen på att göra den själv? Nån som vet? Har annars hittat ett ställe som gör för 40 kr biten. Det tyckte jag var ok pris. Hittade även ett som gör för 75 (!) kr/biten!! Skulle jag aldrig betala. Vi var på ett bröllop i somras där de bjöd på olika cupcakes istället, som en buffé. Flera av gästerna hade hjälpt till att baka. Det var smart tyckte jag! Fast jag vill nog ha tårta tror jag...
Andra tips på hur man kan spara pengar?