Inlägg från: Bridezilla11 |Visa alla inlägg
  • Bridezilla11

För oss med en liten mindre budjet!

Hej, jag hoppar in här. Vi ska gifta oss 30 Juli 2011 och vi bor i Stockholm :) Vi kommer ha ett bröllop med 40 gäster, och vår budget ligger på max 16.000:- (då är inte ring eller resa inräknad då det redan är fixat)

Mat - Vi kommer servera kallskuret med diverse enklare tillbehör
    Tårta - Gör min moster gratis. Hon är utbildad och kan göra 3D tårtor (T.ex en Barbie är inte bara en bild av en Barbie på tårtans ovansida, utan det ser ut som en riktig docka som står där men allt är ätbart)
    Alkohol - Vi bjuder på alkohol till maten, sedan kommer vi ha en bar där allt kostar 10:- /st
    Smink - Fixar jag hos ett proffs
    Hår - Gör en kompis
    Bil från vigseln - En släkting har ett flertal lyxbilar, bl.a en limousine. Han kör oss gratis
    Klänning & skor - Har hittat en klänning och skor för totalt 4500:-
    BM kläder - Allt finns redan
    Festlokal - 4500:-

Dekoration kommer vi nog inte lägga allt för mycket pengar på, då vi mer är intresserade av att ha en stor FEST och inte alls är intresserade av att bjuda på mat egentligen. Det gör vi mest för att vi "måste"

Vi kanske bara serverar olika pastasallader och baguetter som mat också.

• Bridezilla11

Just det, glömde lite..

Brudbukett - Köper från en billig florist
    Musik på festen - Vi ska bränna ihop olika cd skivor och spela upp. Ljudanläggning får vi låna gratis av en vän

• Bridezilla11
    Nali skrev 2010-12-17 08:40:22 följande:
    Bridezilla11, låter ju toppen, ingen hemsida till tårtmakaren? Lät väldigt spännande!
    Nej hon har ingen hemsida, ännu! Jag ska prata med henne och se till att hon fotar lite av det hon har gjort i bröllopstårta-väg, så kan jag skriva om det i min blogg. Hon ska starta egen firma inom 1 år, just nu gör hon det bara på fritiden. Men dyr är hon inte :)

Jag återkommer! :)
Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!