Inlägg från: turbovampyria |Visa alla inlägg
  • turbovampyria

För oss med en liten mindre budjet!

Jag hoppar också in här eftersom jag anser mig ha liten budget. Vi har 50000kr och då är det inkl resan. Så bara bröllopet blir väl en 25-30000kr.

Som tur är för mig känner jag många personer som kan göra sakerna billigare. Tårtan får jag t.ex. av min kompis som är konditor i bröllopspresent.
    En kompis man är ljudtekniker så han fixar ljudet mot en summa mellan 1000-2000kr. Samma person tipsa mig om en kompis till henne som är hobby fotograf.
    Min kompis är jätteduktig på hår så hon fixar mitt hår.
    Sedan blir det att åka till Tyskland för att fixa alkoholen.

Hade jag inte känt  alla dessa människor så hade vi inte haft råd att gifta oss.

• turbovampyria

Nu har jag anlitat en fotograf eller hobbyfotograf. Det blev 1798kr för fotografering under vigseln och foto av mig och mb efteråt i en timme. Om ni också är intresserade av att få tag i billig fotograf är detta hennes hemsida: http://www.wix.com/lillqvistfoto/start

• turbovampyria

Nu har jag börkat med mina inbjudningskort. Det blir lite pilljobb men på något sätt blir de finare än de man beställer. De får en mer personlig touch.

Köpte svart pärlemo papper, cerisa pennor, stickers(tror jag de heter) som formar en silvrig ram runt om texten, och vigselsymbol sticker och sen några silvriga hjärtan att klistra dit. Tror allt gick på 300kr eller kanske blir lite över för jag måste nog köpa fler papper och kuvert.

• turbovampyria
    363 skrev 2011-01-07 10:20:51 följande:
    Just ja turbovampyria vill se bilder på inbjudningarna:)
    Jag har lagt in en bild i mitt galleri.
  • turbovampyria

Jag ska inte ha slöja. Jag provade samtidigt som jag testade min klänning och det visar sig att jag passar inte så bra i slöja. Sen är det 750kr, det går ju att få billigare. En utgift jag gärna undviker eftersom jag försöker hålla ner kostnaderna.

Har redan nu gått över budgeten med 4000kr. Så bröllopet går säkert på 32000kr istället för 28000kr som jag tänkt mig.

• turbovampyria

Tror det är fixat nu. Så nu borde du kunna se bilden.

• turbovampyria

Nu då. Jag hade bockat för att endast inloggade får se den. Nu tog jag alla då borde det funka.

• turbovampyria

Vad irriterande! Jag har verkligen klickat i allt man ska. Vad har jag gjort för fel? Kanske bara min sida somm krånglar. Vet någon vad man ska bocka för så ens bilder syns?

• turbovampyria

Nu ska jag krångla till det.

363: Om du går in i tråden augusti 2011 hur långt i planeringen så laddade jag upp en bild på inbjudningarna där. Tror det är på sida sex.

• turbovampyria
    363 skrev 2011-01-10 10:02:24 följande:
    Hittade dem i augustitråden de blev verkligen skitsnygga:)
    Tack så mycket. = )
  • turbovampyria
    yoyod skrev 2011-01-19 21:12:54 följande:
    Servetter?
    Jag vill inte ha pappersservetter utan gærna några i tyg. Hur ska ni gøra? Jag førstår ju att papper ær billigare men vill så gærna ha tyg, snælla kom med era tips och råd hur ni gør?
    Jag vill också ha tyg men de är så dyra. Troligtvis blir det att sy egna. Läste från en som ska gifta sig samma datum som jag att hon ska sy egna. De kostar henne 660kr för 120servetter. Då blir det väldigt billigt.
  • turbovampyria

Det beror helt på om du ska ha stenar i ringen, mönster, eller är det bara omgravering. Är det en ring som bara det ska bli nya mönster på så är det nog bara arbetskostnaden, med stenar så blir det stenarna plus arbetskostnaden. Måste de smälta ner ringen för att få den fixad är det fortfarande arbetskostnad plus ev stenar, det ni får tänka på då är att 5 procent försvinner(eller så var det 0.5 procent). Tror mer att det är 0.5 procent. Arbetskostnaden ligger på en 1500-2000kr.

Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!