Inlägg från: 28 december |Visa alla inlägg
  • 28 december

För oss med en liten mindre budjet!

363 skrev 2010-11-24 10:55:00 följande:

Hej har sett att det dykt upp många trådar med inlägg om att man vill ha tips till ett lite billigare bröllop. Så jag tänkte att här i den tråden kanske vi som inte har så stor budget kan träffas bolla ideer och tips.

Jag och min M2B är 22 resp 21 år, bägge 2 är studenter och vi har en dotter på 8 månader så ekonomin är lite ansträngd just nu. Men vi har haft mycket motgångar i stortsett under hela de 4 år vi varit ett par och nu när allt börjar ordna upp sej så känns det bara så rätt.
    Vi räknar med att hamna på runt 20-25000 sammanlagt exklusive resan då vi kommer önska oss pengar till den i present.

Så välkomna hit!:)

Hur många blir det? Vi tänkte också att det skulle gå på 25.000-30.000
    för oss. Vi ska ha 25-30 människor.
  • 28 december
    363 skrev 2011-01-13 18:22:50 följande:

28 december

Vi blir 31 totalt med mej och sambon om alla kommer, så som er ungefär.:) Är det den 28 december det är dags eller heter du så av någon annan anledning? Har ni tyckt det har varit svårt att begränsa gästlistan?

Vi planerar att förlova oss den 28 december, 2011,
    Gifta oss 28 december 2013.
    Ja, det var lite svårt, men visst vi har inte så stor bekantskaskrets.
  • 28 december
    363 skrev 2011-01-13 21:09:38 följande:

Ah okej, vad lång väntan hur står du ut? Jag är en sån som vill att det ska hända på en gång helst igår, men ska ni ha förlovningsfest med eller vad har ni planerat för förlovning?

Ja, jag vill också att allt ska hända dirket. Men vår ekonomi tilläter inte det. Och då är det bättre att vänta tills man har råd att ha det bröllop som man vill ha. okej vi får aldrig råd med ett riktigt "prinsess bröllop". Men vi vill ändå gör det fint. Vi ska gifta oss i kyrkan, ha festlokal, med fest, mat, tårta, dans osv.

Först hade vi tänkt att ja en stor förlovningsfest men ändrat oss, pga ekonomin.

Så jag & min pojkvän kommer att fira vår förlovning ensamma i 3 dagar istället, billigt & mysigt ska det vara.
Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!