Inlägg från: Amiharah |Visa alla inlägg
  • Amiharah

För oss med en liten mindre budjet!

Hej thej är 24 och min blivande är 27 tänkte berätta lite om min budget :)

Jag hade tänkt att den skulle ligga på ca 10-15 tusen. Vi är 72 sammanlaggt med alla vuxna, barn, bebisar plus oss som gifter oss. Vi kommer göra så att alla är välkommna på middagen men festen blir det 15 års gräns. Och det kommer vi vara jätte tydliga med. Och då går gäst antalet ner.

Vi kommer också köra med en enkel bufe. Vi kommer ha Piroger och paj med sallad och bröd. Till salladen så kommer vi ha olika smått och gått så gästerna kan välja själva hur dom vill ha den med dressing osv. Samma med brödet. Alla kommer få en välkomst drink med något till tugg. Efterrätten kommer vara tårtan men vi tänkte göra si så här:

En tårta till oss vid honörsbodert och sedan miniatyrer till gästerna då vi känner att kostnaden för onödigt massa tårta kan gå till annat.
    Deckorationen kommer jag köra det mesta på ikea och ha ljus och blommor på bordet. Temat är vit, limegrön, chokladbrunt och rosa.

Spriten blir väl en resa till tyskland för grabbarna :) tänkte hyra in 3-4 st i servering och barsyfte samt städ. Får se hur jag lyckas med det...

Vi tänkte gifta och i västerhaninge kyrka då vi bor 10 min bort och dessutom hyra deras lokaler dom har en för 100 pers. Och det med köket går på 550 kr. Men vi tänkte även boka deras lokal som ligger på andra sidan skiljeväggen så man har stor plats för dans.  Så då lär det ju landa på några hundra till :) Musiken står spotify för. Gör en lista och köper premium för en månad.

Klänningen är ett fynd. Hittade min klänning i butik för 22 tusen men den var utgående och så hittade jag ett paket pris på tradera där man kan skicka in bild och dom syr upp den. Plus till priset av 3800 så får killen kläder med utom skjorta. Och man får underkjol och slöja på köpet. Så då får vi båda kläder till bra pris.

Resan kommer vi önska och se vart vi hamnar :) Fotografen vet jag inte ännu eller barnens kläder.  Ska försöka få hjälp av familjen i den mån dom vill. Buketterna tar jag då det börjar närma sig :) Vi planerar bröllop den 13 juli 2012 och jag längtar! :D

Svar på tråden För oss med en liten mindre budjet!