Inlägg från: SnowFairy |Visa alla inlägg
  • SnowFairy

14/5 här samlas vi! :)

131 dagar kvar nu :D

Idag fick jag precis mail från vår vigselförrättare att hon har bokat in oss den 14 maj :D

Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i början av februari, men är lite osäkra på OSA. När har ni satt ert osa-datum? 

• SnowFairy

Hihihi......99 dagar kvar nu :D
    Sitter och viker de sista kuverten och till helgen ska inbjudningarna postas.
    Hur går det för er andra?

• SnowFairy

Ja, wiiie :)

*Vi ska proväta menyn
    *Sy in min klänning
    *Hitta väst och skor till sambon
    *Fixa med festhäftet
    *Bestämma vilken låt vi ska dansa till
    *Lite småpyssel till festen
    *Träffa vigselförrättaren
    *Bordsplaceringen

Men det är inga stora saker kvar, vilket är jätteskönt då vi har så mycket att göra just nu med skola och jobb :)
    Hur går det för er andra? :) 

• SnowFairy

Så här blev våra inbjudningskort :)

Snart har hälften av alla som är bjudna svarat :D och hittils har det bara varit 3 som sagt att de inte kommer
  • SnowFairy

Nästan allt är klart nu.

Klänningen ska sys in och vi ska på onsdag ha ett sista möte med dem på festvåningen.
    Tårtan är klar, blommorna är klara, brudgummens kläder och skor är köpta. Jag har varit på provsminkning. Frisyren är också provad. Ansiktsbehandling och dylikt är bokat den 9 maj. Kattvakt är fixad.

Det är festhäftena som ska skrivas ut och spika bordsplaceringen.

2 veckor och 6 dagar, hjälp vad tiden går fort! Men jag längtar så mycket nu. Äntligen ska vi få bli man och fru :)

Hämtade ringarna i veckan, :)

• SnowFairy

Allt är klart! Eller ja, nästan. Det enda som återstår (i köpväg) är godiset. Men det ska vi köpa på torsdag. 

I morgon åker jag till LInköping och hämtar min klänning som då är helt klar. På torsdag ska jag baka cupecakes till de som inte tål nötter och städa fint i hela lägenheten så det är fint och rent när vi kommer hem på måndag sen :) 
    Sen på fredagen lämnar vi in katterna på hotell, åker till svärmor en sväng och äter lunch och sedan till Lkpg för att fixa naglarna och sedan till festlokalen för att se så att allt är som vi vill ha det.
    Jag är nog mest nervös för att jag inte kommer kunna somna på fredagen, haha. Annars är våra nerver i schack.
    Men jag har svårt att förstå att det äntligen är dags, men det kommer bli så grymt roligt. Just nu ser det ut som att det ska regna, men a ja, strunt samma i så fall. 

• SnowFairy

Dagen blev helt magisk!

Svar på tråden 14/5 här samlas vi! :)