SnowFairy skrev 2011-02-04 10:09:48 följande:
Hihihi......99 dagar kvar nu :D
Sitter och viker de sista kuverten och till helgen ska inbjudningarna postas.
Hur går det för er andra?
Just nu står det lite stilla. Maila en handelsträdgård som jag såg hade en florist. Hade först pratat med en vanligt blomsteraffär om brudbukett, näbbukett o corsage. Hos dem skulle det kosta ca 2200 kr. Medan hos handelsträdgårdens florist skulle det bli ca 1300 och då med en blomstort till och hjärtan på tråd. Ska ha ett möte med henne den 19/2. :) Då sparar vi ca 1000 kr och kan lägga det på att köpa tårtan från ett konditori istället för att göra den själv.
Sen så håller min mamma på. Hon har kollat pris på tårta och massa annat. Kanske för att hon själv aldrig kommer att gifta sig och sen att vi ska gifta oss där jag är uppvuxen, men vi bor 20 mil därifrån och kan inte kolla upp allt på egen hand. Sen så ska alla som har en stor uppgift att göra samlas den 20/2 och diskutera. Det blir jag, min mamma, bonus mormor, vännen som ska vara toastmadame och mammas svägerska. Min m2b och morfar kommer väl vara med på ett hörn. Men vi kommer mest att prata om maten o vad som ska göras o vem som ska göra vad osv. Vi ska också provlaga maten enligt mamma.
Har också fått papprena från skatteverket. För oss tog det två veckor innan vi fick papprena o då posta vi dem så att sketteverket hade papprena dagen efter.