Inlägg från: 1700tal |Visa alla inlägg
  • 1700tal

oskuld inom rakning/vaxning

Hårsäcksinflammation och inåtväxande hår kan man få av både rakning och vaxning. Det blir mkt lättare/mindre ont/färre tillbakaväxande hår ju fler ggr man vaxar. Första ggrna jag gjorde trodde jag att jag skulle dö av smärta! Det blir inte bra om man tvekar/mesrycker i omgångar. Ett snabbt obarmhärtigt ryck är det som gäller.

Om ett hår börjar växa inåt så syns det, gäller att ha lite koll. Vad som händer är ju att huden stänger sig/växer igen över stråt och ser man det i tid är det bara att skrapa lite på den tunna huden så kan stråt växa utåt som det ska. Det är först när man struntar i det som det kan bli inflammerat. Nån böld har jag aldrig fått och jag är en flitig vaxare men det händer säkert.

Sen får du räkna med att huden är oattraktivt röd och prickig i nåt dygn efteråt, särskilt i början. Ju fler ggr man gör det, desto mer "van" verkar huden bli. Och då är det mkt färre hår som ska bort. Men andra ord, vaxa aldrig innan du ska nånstans där det syns, typ stranden eller bröllopsnatten. Gör det flera dygn innan, vaxningen håller ju i flera veckor.

Tror alla är olika känsliga "där nere", jag har svårt att raka kring bikinilinjen, den stubb som blir irriterar min hud nåt hemskt.

Testa på en liten bit i god tid. Eller gå till en salong förstås, finns en hel drös. Bara att slå på skönhetssalonger på nätet.

Svar på tråden oskuld inom rakning/vaxning