Champagne till bröllopstårtan?
Kan man servera kaffe och avec till efterrätten, mingla en stund och sen dricka champagne till tårtan? Vårt tårta blir en choklad och hallonmousse.
(Vi är ett mindre sällskap på 10 pers)
Kan man servera kaffe och avec till efterrätten, mingla en stund och sen dricka champagne till tårtan? Vårt tårta blir en choklad och hallonmousse.
(Vi är ett mindre sällskap på 10 pers)
Jag har varit på flera bröllop som har precis så, och tänker ha så själv!
vi hade också tänkt ha det så. Är inget stort fan av dessertvin. :)
Jag tycker inte att det passar med champagne till tårta, och hade föredragit en till kopp kaffe. Skumpan tycker jag ni ska skåla med i början av kvällen ist.
I helgen va jag på ett bröllop där de hade tårta å champagne till minglet innan middagen. Roligt å annorlunda. Man kan ju göra precis som man vill. ;)
Vi ska ha samma smaker i vår tårta, men tänkte faktiskt ha dessertvin. Men jag tror att en champagne funkar skitbra det med. Om ni har vanlig skumpa vid exempelvis brudskålen så kanske ni kan testa en rosa champagne till tårtan. Men annars är ju smaken givetvis det viktigaste.
Vi kommer att ha en varm brudskål då vi hoppas att det fortfarande är snö och kallt när vi gifter oss så därav tanken med champagne vid tårtan.
Tack för era svar!
Vi kommer att ha champagne till bröllopstårtan. Eller rättare sagt tårta till champagnen. Vi gifter oss ganska tidigt på dagen och kommer att ha lite champagnemingel med bröllopstårta mellan vigseln och middagen. Känns lite roligt och annorlunda precis som nån som hade varit på bröllop med det upplägget skrev.