Föräldrar som lägger sej i...
Har ett litet problem. Har en familj (från både min sambos och min sida) som har väldigt lätt för att lägga sej i hur vi gör med våra liv. De ska alltid tycka och tänka om våra beslut och ALLTID till det negativa. När vi berättade om våra ringar tyckte de att det va väldigt onödiga pengar att lägga ut. Vet inte om det är ja som tar åt mej lätt eftersom ja e gravid men det e så irriterande när de håller på. Är så nervös nu att de ska ha så starka invändningar på vårat kommande bröllop (tar dock minst två år innan vi gifter oss så vi hinner få ordning på ekonomin. Men ja börjar mer än gärna att planera i tid) att det inte kommer bli dom jag vill. Givetvis ska mannen va med och bestämma oxå. Jag vill gärna ha ett bröllop där släkt och vänner ingår, och på min sida är vi ganska många ( ca 15 st med syskon och syskonbarn) Men som det vart innan så tycker folk runt om oss att det räcker med närmsta familjen. Har alltid drömt om den där dagen men är skiträdd att ja aldrig kommer få uppleva den som ja vill. Antingen kommer de bestämma att vissa saker ska väljas bort eller läggas till. Tycker inte det blir mitt och sambons bröllop utan deras. Har dessutom sjukt svårt för att säga till. Någon som har/haft samma problem???