tips på slottstema
Rent spontant: du ska absolut ha tiara eller brudkrona och gärna slöja också. Och din blivande ska ha frack och din klänning ska vara "bröllopig" dvs med en stor kjol. Och så kanske ni kan beställa inbjudningar, placeringskort, servetter, ljus etc med text i guld? Och så tycker jag att ni "ska" ha riktiga linnedukar på borden! Och ni ska ha gåvor till gästerna, tex guldfärgade godishjärtan i små guldpåsar och hållare till placeringskorten i "guld".
Kanske att du ska ha pärlhalsband och pärlörhängen och en riktigt klassisk frisyr typ en hög knut? Och så en rejäl bukett med stora rejäla mörkröda rosor och pärlor och band i guld och så ska du ha ett gäng tärnor.
Ni kanske kan duka med guld och pärlor som tema? Jag skulle tänka guld och pärlor i allt och att inte snåla på mat,dryck,inbjudningar och musik etc. Jag tror att intrycket blir märkligt om man väljer att ha bröllop på ett slott men måste snåla på mat,dryck,inbjudningar etc...då skulle jag som gäst tänka att brudparet inte har råd egentligen men vill verka "rika nog att ha bröllop på ett slott" om du förstår?
Satsa på detaljerna också! Som servetter med era namn tryckta i guldfärg och fina inbjudningar och en genomtänkt helhet så att "allt matchar". Några detaljer i guld kommer ta er långt!