SnuttisSessan skrev 2010-12-05 11:58:20 följande:
Jag pratar och berättar om mig och mitt liv, inte bara om bröllop och planer utan om jobb smink osv, men hon pratar eller berättar aldrig något om sig själv. Hon har träffat en ny kille men berättar ingenting om honom för mig utan bara till sina andra kompisar. Vi har alltid varit olika varandra men inte så här. Det är så tydligt nu. Jag känner att jag försöker få med henne i planerna och frågar jämt hur hon har det på jobbet och med killen men hon berättar ingenting tillbaka, hur ska jag göra mer menar ni ? Jag vet att hon har andra kompisar hon står närmre men vi har alltid haft en stabil vänskap och kunnat ha roligt ihop men ja det känns konstigt helt enkelt, jag ser väl också andra sidor hos henne nu än vad jag såg innan, vi tänker nog lite olika.Ja jag får hoppas att det ger med sig. Men när hon inte svarar på sms eller aldrig ringer upp när jag ringt, vad mer kan jag göra ?
Jag vet inte hur du tänker eller hur tärnan tänker men....vad är det du hade velat att hon ska göra? Hade du tänkt att hon skulle vara med mer i planeringen? För just den biten kanske hon inte alls är så intresserad av egentligen....För vissa är tärnans uppgift att vara väldigt invovlerad i planeringen, för andra mer att man "bara" går bakom bruden i kyrkan...Inget av det är rätt eller fel det är bara olika föreställningar om vad tärnan ska göra. Jag personligen har inga förväntningar eller "krav" på vad tärnan ska göra förutom att hon ska vara med i kyrkan. Jag tänker mig inte att hon ska vara som tärnan i en film (ni vet romantisk komedi typ "27 dresses"). Jag tror inte att du heller förväntar dig det, men kanske att din tärna har fått för sig det? Kan hon ha fått en överdos av romantiska komedier och tror att du förväntar dig en massa hjälp som du inte alls förväntar dig? Och så tolkar hon ditt prat om bröllopet som "krav" ? Ibland känns det som att en del av dagens brudar förväntar sig att planeringen ska vara som på film.....Att alla ska med och prova klänning och det ska vara väldigt "stort" och lika viktigt för alla som det är för brudparet.
Jag tjatar inte sönder öronen på min tärna utan jag lägger band på mig ibland för att hon inte ska tycka att det är tjatigt....Jag menar inte att du tjatar sönder öronen på den där tjejen...men att försöka få med henne i planeringen fungerar ju uppenbarligen inte, kanske att du ska lägga ner bröllopssnackandet ett tag med henne? Det kan lätt bli tjatigt även om man är intresserad....Precis som att om min vän är gravid så är jag självklart glad för hennes skull och intresserad av bebisen och graviditet meeen....om det är det enda hon kan fokusera sig på och prata om så kommer jag tycka att hon är väldigt självupptagen och att kommande åren kommer bli en stor prövning av vänskapen.
Har du träffat den här killen som hon har? Är deras relation väldigt ny? Jag vet ju inte hur det är men jag kan säga att jag hade en vän som ibland frågade lite löst om m2b men det var på ett ganska ytligt sätt eller vad jag ska säga...Det var tydligt att hon frågade för att fråga, inte för att hon var intresserad egentligen och hon var aldrig intresserad av att träffa m2b....När hon väl träffade m2b så var det på en fest hon hade och hon sa bara typ "Hej" till honom, inget mer....Visst hon hade väl hört lite av mig och av andra kanske och visst det var fest men...Jag kände att hon kunde varit mycket mer intresserad av att prata med honom och vara intresserad av att lära känna honom men icke! Jag blev väldigt besviken och är det fortfarande! Hon har fortfarande inte visat nåt större intresse av mitt liv så som det är nu (och har varit de senaste 4 åren)...
Och som nån hade exempel på i tråden, det kan ju vara en del saker som hon vill hålla för sig själv eller har det jobbigt med, nånting som hon upplever att hennes andra vänner förstår mer? Det kan ju vara så att hon på nåt sätt har det svårt och att hon inte vill "belasta" dig med massa jobbiga saker nu när du verkar ha det så bra? Eller att hon tror att du inte kommer förstå? Jag vet inte, jag känner ingen av er och jag vet inte något om era liv men ibland kan man om man är olycklig och har det svårt känna att någon som har det bra inte riktigt förstår eller att den personen tycker att man lägger sorti på deras lycka...
Kanske att du ska vända dig till andra vänner eller familjen för att få prata bröllop och få hjälp med planeringen? Du kan ju ta ett steg tillbaka och låta den här tjejen ta initiativet till kontakt? Och om hon inte hör av sig och det börjar närma sig bröllop så får du ringa och fråga om hon fortfarande är intresserad för annars tar du någon annan som tärna. När gifter ni er? Är det mer än ett halvår kvar? Jag tänker att är det mer än ett par månader kvar så kan det ju vara ett klassiskt fall av "det kännsännu inte lika angeläget för andra som för brudparet"?