• AnnC81

Vill bara tillägga det där med eftertaxering, jag har aldrig behövt betala någon skatt på det jag köpt från e-bay (har köpt en hel del nu), eftersom de oftast markerar det som en gåva i tulldeklarationen. Skulle man ha otur och få skatta så är det ingen stor summa om man beställer något så litet.

• AnnC81
    Vart kan man köpa godis med egen text på? Intressant :)

Vi köpte på
    http://www.mymms.com/
    Det är dock ganska dyrt.. men en rolig grej! :) Om någon här inne funderar på att beställa därifrån, skaffa en forward adress i USA på till exempel www.shipito.com , så sparar du ett par tusenlappar (frakten på m&m'sen skulle gå på typ 2000 kr om man bad de leverera direkt till Sverige... Obestämd) Nu kostade frakten typ 200 kr istället...
    21 maj 2011
  • AnnC81
    Olga skrev 2011-01-04 23:10:00 följande:
    så kul kollade nu på M&M´s hade varit så söta men de skulle kommit i december 2011!!! o hade kostat 1000kr bara godis...blev lite för mkt men va bra att det finns den sidan du skrev att man fraktar dit först shipito....eller vad den hette....
    December 2011?? Det måste blivit nåt fel? Mina skickades iväg samma dag som beställningen gjordes och var framme på shipito adressen ca en vecka senare. Sen tog det ca 3 veckor för paketet att komma hit (valde det billigaste alternativet som tar längst tid). Fick hem de för en vecka sedan så allt funkade bra :) Allt som allt blev det ca 700 kr för 6 st påsar. Finns ca 210 st m&m i varje påse och vi kommer ha 80 st gäster ungefär så det blir 15 st m&m's i varje organzapåse. Mycket pengar, men å andra sidan såg jag en svensk sida där man kunde köpa små hjärtgodisar till exempel och de var inte heller billiga.. alls.. och då utan text. Så det får vara värt det för våran del iaf :)

21 maj 2011
  • AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-01-05 09:56:00 följande:
    Vad har ni skrivit på dem? Om man får vara så nyfiken :)

Hehe, visst får man vara nyfiken ;)
    Man kan ju välja fyra olika text/bild
    Den ena är en bild med fyra st hjärtan
    på de andra står det
    AC & HENKE (vi alltså :P)
    LOVE
    FOREVER

21 maj 2011
  • AnnC81

Jag var också inne och tittade nu och det är som 4Juni2011 säger att de skriver månad/datum/år, så skulle man alltså beställa idag så är leverans den 12 januari - och inte den 1 december som man skulle kunna tro.
    Ja det kändes lite bökigt i början med shipito adressen, men gick ju hur smidigt som helst till slut :) 
    Åh ska ni gifta er i Grekland, vad härligt det låter. Nej det är klart, man vill ju inte att de ska smälta!! Svårt att veta.. Annars är det ju bra att ni är färre gäster, då behöver du ju kanske inte den stora påsen... jag köpte som sagt 6 st 7oz påsar till 80 gäster. Behöver ju inte så många per gäst om de ska vara i favours påsar/askar.

21 maj 2011
  • AnnC81

Kolla förresten längst ner i hörnet på första sidan också, finns ett erbjudande om man köper 3 såna påsar, så får man fjärde på köpet.

21 maj 2011
  • AnnC81
    4Juni2011 skrev 2011-01-05 21:18:13 följande:
    Har du fått dina? Hur var de? Är M:n med?
    Yes jag fick de förra veckan, M'en är med :) 
    Mumseli skrev 2011-01-06 13:02:53 följande:
    Tack för tipset, har nu beställt för 68 kr :)))) Rea just nu.
    Härligt ..
     Visst är det bra, jag beställde själv 100 till gröna påsar för ca 60 kr - till riset :) 
    Mumseli skrev 2011-01-06 13:09:21 följande:

Funderar lite...

Tänk om det är 30 grader varmt den 30 juli när vi gifter oss....då kan man ju inte ha något med choklad..

Har ni förslag på billigt och bra godis att ha i??

Ska ni vara utomhus? I så fall är det ju lite risky ja :) 

21 maj 2011
  • AnnC81
    Fossing77 skrev 2011-01-06 15:15:40 följande:
    Ni som handlat på eBay... hur har ni betalat? Jag har inget Paypal-konto, så jag hade föredragit att betala med kortet bara liksom...
    Grattis till endollars påsarna ;)
    Jag har kört med Paypal, man kan betala med kortet via paypal också, jättesmidigt! Då behöver man ju inte lämna ut sitt kortnr mer än nödvändigt heller.
    21 maj 2011
  • AnnC81

Bra gjort! :) När det är klart sen är det bara att handla på med endast lösenordet till Paypal. Igår köpte jag ett iphone fodral för 0,99 dollar, som hittat. ;) 

21 maj 2011
Svar på tråden Presenter till gästerna - orkar nog inte vika så många askar!