Sanna J skrev 2010-12-09 14:11:31 följande:
Ja precis, så måste det vara.. Något verkar ju inte stå rätt till, vad det nu än är. Känns bara som att man aldrig får svar :( Det enda jag fått svar på (har vart hos VC antal ggr för trötthet, frysenhetosv o mina lätta blåmärken som jag får) är att jag har förstorade halsmandlar. Men jag känner ju mig inte helt frisk eller bara sådär allmänt trött,utan JOBBIGT trött.. men tack för svar, det blir VC för kontroll!
De är skyldiga att hjälpa dig. Det är du som mår dåligt och känner att något är fel, ge dig inte förrän de ha tagit alla prover man kan ta (alternativt skickar dig vidare om inte just den läkaren kan hitta vad det beror på). Ibland blir jag så trött på svensk sjukvård som ska vara så bra men att man ändå nästan måste slåss för att nån ska göra nåt.
Ett exempel: Har en vän som gick fick en urinvägsinfektion, sjukvården gav henne medicin och sa att allt var bra nu. Det blev inte bra men hon gav med sig och trodde dem. Ett halvår senare gick infektionen upp i njurarna och hon höll på att dö.