• Solisinna

Vad tycker du om den nya designen?

Jag är ny och har inte sett den gamla men den här tycker jag om

• Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 09:50:05 följande:
    Bella är som en blond barbie som älskar bling. Jag trodde BT riktade sig mot vuxna som ska gifta sig men nu tror jag snarare det är mot tonåringar. Gillar vissa av funkrionerna som tillkommit men inte Bella och inte att det är så plottrigt och ljuslila.
    Hur såg den gamla Bella ut?
    Jag såg bara startsidan av vad jag tror var den gamla för jag vände idörren.
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:15:26 följande:
    Bella är väl något nytt som tillkommit iom nylanseringen?
    Var hittar jag henne?
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:32:48 följande:
    Tex på startsidan
    Tack då ska jag kolla in Bella.
  • Solisinna

Det var den donnan som guidade vid registreringen också. Jag tycker att hon ser ut som en glammig brud och det är inget som stör mig även om jag inte kommer att vara lika glamorös själv hehe
    Hennes guidesök på startsidan ska jag titta mer på för jag behöver råd...

• Solisinna

Var hänger alla som planerar?

• Solisinna
    Sörön10 skrev 2010-12-11 12:37:52 följande:
    Och ta bort j*vla barbie!! Känns otroligt fjortis, och ska jag vara riktigt ärlig så känner jag mig inte alls välkommen när man ser den där bratzdockan som nån slags "ultimatBTare"!

Nej, hur många av oss kan identifiera sig med henne??
    Äh...
    Låt Bella vara kvar för det spelar ingen roll om hon byts ut alltid är det någon som stör sig eller inte kan identifiera sig hur hon än såg ut.
  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 15:02:21 följande:
    Väl skrivet!

Jag går inte heller in speciellt ofta längre, och när jag gör det är det enbart för att se om redaktionen händelsevis skulle ha råkat ta till sig av kritiken.

Bästa redaktion, ni måste VAKNA och inse att när så många användare gnäller på att bimbon ska bort och att designen är ful, då MÅSTE ni jobba extra hårt för att ta bort det användarna retar sig på. Ni kan inte jobba 50 % och svara alla "fas1 fas1 fas1, vi återkommer i januari" -- ni måste ta kritiken på allvar och inse att om ni vill ha kvar era kunder, då är det bäst att lägga på ett kol och börja göra något åt problemen.
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet
    Men kära du, ni ger ju inga vettiga svar, ni drar ju bara samma ramsa om och om igen. Mitt blodtryck stiger direkt när jag ser era svar, pyntade med blommor, solar osv. Det jag tänker då är: är detta på riktigt? Finns det företag som verkligen behandlar kundernas kritk så ignorant som BT:s redaktion?

Ni säger att ni inte är nonchalanta(?!), men jag får hela tiden intrycket att det är som att prata med en vägg att skriva till er.

Ni vill ha konstruktiv kritik, men inget händer fast man skriver i tipstråden. Någon har fått svar, och inte ens då har redaktionen kunnat skriva ett konkret förslag, utan det har snarare varit Medlem A klagar. Redaktionsmedlem B svarar: "hur vill du att vi löser detta?".
    Om ni vore måna om era användare skulle ni själva erbjuda flera olika lösningsförslag istället för att vänta på att användarna ska lösa ERA problem.

Och som sagt i  en annan tråd: sluta använda blommor, solar och dylikt tjafs om ni vill bli tagna på allvar.

Surfa gärna runt på några andra forum för att få en uppfattning om hur seriösa redaktioner arbetar med kritiken de får.
    jag börjar lessna på ditt gnäll faktiskt. jag har också läst de här trådarna du skriver om och du får ju svar.
    vad vill du egentligen ha för svar? det är väl vanlig praksis att de först tar reda på vad som vi vill ändra på och sen har möten om det?
    och varför blir du provocerad av att de frågar hur vi vill ändra?
  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 19:30:16 följande:
    Men så tråkigt då att du börjar ledsna. För inläggen är ju verkligen riktade till dig.

Det jag vill ha är _konkreta svar_ på vad man ska göra. Så himla svårt är det inte att ta reda på vad som inte funkar, komma med nya förslag eller ens göra en undersökning (med flervalsfrågor) bland ett utvalt sampel av medlemmar om förändringsförslag.
    Det är inte kundernas (=medlemmarnas) sak att komma med förbättringsförslag, det är företagets sak.

Det enda redaktionen svarar är ju "vi ska diskutera det". I min värld betyder det att man inte bryr sig, att det är det samma som att man struntar i klagomålen.

Väljer man att lansera en ny sajt bör man kanske ha gjort lite undersökningar om vad användarna vill ha, kanske har man gjort det, men kritiken mot t.ex. färgvalet och plastbimbon är ju ganska genomgående.

Kjam kjam, kanske det känns bättre för dig nu. Hoppas du inte ledsnar på inlägg som inte är riktade till dig i fortsättningen.
    det är väl ett öppet forum?
    jag blir rätt brydd för å ena stunden så klagar du på att de inte frågar oss och i andra sekunden så klagar du på att de frågar hur vi vill ha det.
    hur vill du ha det?
    att de svarar "vi ska diskutera" betyder inte i min värld att de inte bryr sig utan att de ska diskutera förslagen de får av oss. det är väl inte konstigt?
  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 21:23:22 följande:
    De frågar, men verkar inte vilja ha svar som inte är "åå vad bra, precis vad jag vill ha".

Klagar någon, får den genast motfrågan: "men hur vill du ha det då?" istället för att själva komma med förslag. Är man designer bör man ha kunskapen att erbjuda kunden flertalet olika alternativ. Det är inte kundens uppgift att komma med färgalternativ, fontalternativ osv. Det ska komma från designern som sitter inne med sakkunskapen och har ett öga för vad som kan tänkas vara lämpligt.

Att man slentrianmässigt svarar "vi ska diskutera framåt nyår" efter att man fått massiv kritik för svårläst font och ful plastbimbo innebär i min värld att man inte tar responsen på tillräckligt stort allvar.

I omröstningen ovan tycker drygt 70 % att den nya sidan är ful. Det är en ganska kraftig kritik mot designen. Då får man lägga allt annat åt sidan och försöka lösa det problemet så fort man kan.

Kjam kjam
    jag tycker att det är en självklar fråga att fråga hur någon önskar att det ska vara om de inte gillar en sak.
    varför ska de behöva sitta och gissa sig fram till vad den som klagar vill ha då är det väl bättre att de frågar?
    jag tror inte att de är tankeläsare.
    det intressanta i en omröstning är väl kanske inte alltid de som svarat utan antalet som svarat. om jag är nöjd med en sak brukar jag sällan rösta och jag tror inte jag är ensam.

kjam kjam?
Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?