Inlägg från: BlackWIngedAngel |Visa alla inlägg
  • BlackWIngedAngel

Vad tycker du om den nya designen?

jompen skrev 2010-12-11 12:48:08 följande:
    Hm... om nu designen stör så mycket är det väl bara att sluta hänga här... eller?! Det är ju ändå innehållet som är det viktiga och det är lika bra eller bättre så sluta klaga eller logga ut!
    Som passionsblomman påpekat så är det viktigt att uttrycka sina åsikter om det ska finnas några förutsättningar för förbättring. 
    Vissa tycker att det är rörigt, men så är det nog alltid när man byter upplägg, så det tycker jag att man ska vänta med att ha åsikter om tills man har prövat detta ett tag. Layouten är däremot något helt  annat! Som fler har påpekat så är det exempelvis redan få män som är engagerade på BT och det lär bara bli färre som dras hit, med den nya layouten. Den verkar i första hand vara riktad mot tonårstjejer, snarare än vuxna kvinnor OCH män.

Naturligtvis är det en möjlighet att sluta "hänga här" och det är ett alternativ som jag överväger, men i första hand måste man ju ge de som skapat sidan möjligheten att inse att de gjort ett misstag som de kanske inte insåg.
  • BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2010-12-11 17:41:04 följande:
    Hallå eller!?
    Lila är fakiskt i mina ögon en killfärg också! :)
    Jag har inget emot varken lila eller rosa som färger, men HELHETEN är inte könsneutral. Det finns män som tycker om lila, men den stora mängden av en enda färg, i kombination med "dockan" som det talas om, avskräcker snarare män och även många vuxna kvinnor. Det hade gått att sköta det på ett proffsigare sätt som tilltalade en större målgrupp med lite fler färgvariatoner och utan Bratzdockan.
  • BlackWIngedAngel
    Semlorna skrev 2010-12-11 21:59:15 följande:
    Vems? Hon är tecknad så att såra Bellas känslor blir svårt.
    Jag förstod inte heller vad Emblas Mamma menade...
  • BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2010-12-11 19:54:16 följande:
    vaddå bratzdocka?
    fattar noll just nu:)

Jag tycker inte att sidan ser tjejig ut faktiskt. men det är ju bara min åsikt.
    För mig har alltid lila varit killfärg med. och rosa - ja ibland så:)
    Mycket i sidan är ju grått med.
    Det är väl bra att dom har gjort den lite lila denna gången, nästa gång blir det blått eller grönt istället då:)
    Så får tjejerna och killarna turas om lite om färgerna ;)
    Baserat på de många reaktionerna av samma sort så kan vi i alla fall konstatera att även om inte du tycker att sidan är tjejig så är det många som uppfattar den som det och män ser det än tydligare. Om det varit få män på BT innan så är det inget mot vad det blir om sidan ser som plockad ur en Frida-tidning.
    Och som jag nämnde innan så är det inte färgen i sig, utan helheten som är problemet.

Problemet är väl att till "nästa gång" de byter så har vi redan tappat de få manliga medlemmar vi har och en mängd av oss kvinnor som inte heller är intresserade av att tillhöra den målgrupp som sidan verkar ha riktat in sig på nu.

Jag vill inte att det ska vara killarnas färgtema, ELLER tjejernas färgtema. Det är bättre att ha en variation av färger hela tiden, som inte talar till någon speciell grupp. Och att skippa bratzdockan! 
  • BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2010-12-11 22:19:00 följande:
    Nej men förlåt mig! Hahahahaha jag missuppfattade rejält nu! Trodde ni pratade om en av dom som har hand om sajten. ! Nu vet jag vilken bild ni menar :D jag var totalt väck här ett tag ;)
    Okej, då är jag med. :)
  • BlackWIngedAngel
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Hej,

På samma sätt som jag , och forumvärden svarat innan, så kommer vi att sätta oss ner i mellandagarna och prata om alla reaktioner, tips och kritik som kommit in.

Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet Glad

{#emotions_dlg.flower}Ha en fin helg {#emotions_dlg.flower}
    Fast jag får nog hålla med Optimia en del. När man får så stark och tydlig reaktion på något som man har fått på blondindockan, så kanske man inte ska sätta sig ner och fundera utan AGERA innan folk hinner flytta sig själva.

Många här, jag själv inräknad, har ställt frågan; Kommer dockan försvinna eller ska vi göra det? Och jag har åtminstone inte fått något besked. Mina besök här har blivit färre sedan den nya layouten kom. Jag går nästan bara in för att se om vi fått något besked om ifall sidan ska ändras. Innan var jag inne flera ggr om dagen, men jag tar liksom en paus. Ingen idé att starta upp några diskussioner om man inte vet ifall man ska vara kvar.
  • BlackWIngedAngel
    JustMeAndMyLove skrev 2010-12-21 23:02:45 följande:
    Blir inte förvånad om de inte ser de andra 100 trådar som lagts in då dina besvaras och hettsas om på ett x antal sidor.
    Man ger kritik och sen är det upp till dem att göra nått åt det, sånt är livet när man inte äger alla forum man sitter på.

Men jag kan ta att du tror jag syftar på blondin bellas blogg och att du hittade ett hål i min IT kunskap. Fåt helt enkelt backa och hoppas att någon hittar min tråd med förslag i den här sörjan.
    Pågår den här konversationen i någon mer tråd samtidigt, eller är det bara jag som inte hänger med? Vad är det för blogg du pratar om?
    Digital Dreams har inte pratat om någon blogg, vad jag vet. Finns det en blogg som hör ihop med BT:s docka? 
  • BlackWIngedAngel
    JustMeAndMyLove skrev 2010-12-23 12:43:13 följande:
    Jag skrev att det aldrig är många som är nöjd när en sida görs om. Allt som görs om möter kritik vare sig det är BT eller facebook. Efter någon månad har folk oftast glömt det.
    Hon trodde jag menade sidor som blondin bellas blogg och påpekade att jag inte viste att fonter och typsnitt 'är samma sak.  Jag tyckte det lät som ett klassiskt försök att påvisa att jag är lite dummare.

med trådar menade jag inlägg i den här tråden, det går inte att läsa den för att det är så långa diskussioner om missnöjet med att redaktionen på BT inte säger att de ska möta allas krav. Vilket är urlöjligt.
    Som kund eller besökare på ett forum ger man kritik och att de svarar att den är mottagen ska räcka bra.

Själv ser jag inget konstigt med mörklila mot vitt, har själv synfel och ser vissa färger väldigt dåligt. Har inte upplevt sidan som segare heller utan snabbare.

Tråden hade varit mycket mer informativ och konkret om alla fick skriva sin åsikt och sen kunde läsa svaren och lämna det där. Så kan man diskutera ev inkompetens i andra trådar. 
    Antingen så har du missuppfattat vad Digital Dreams skriver, eller så har jag det. För jag kan inte läsa något alla om att hon tror att du syftar på någon särskild blogg. Vid ett tillfälle i inlägget nämner hon "den hatade Blondin-Bellan". Jag förutsatte att hon syftade på BT:s docka, som tydligen heter Bella. Digital Dream; Kan du hjälpa oss reda ut detta? Hur menade DU?

Angående de långa diskussionerna om missnöjet, tycker jag inte alls att det är urlöjligt. De som är missnöjda upplever helt enkelt att redaktionen inte ger tillräckligt tydliga svar. Vissa delar som uppenbarligen många har reagerat starkt på, skulle man kunna tycka att redaktionen kunde fatta ett beslut om. Antingen; Vi ska ändra på detta, hur vet vi inte riktigt, men vi jobbar på det och beräknas vara färdiga då och då. Eller: Vi tänker inte alls ändra på det och vi får tacka för den tid du varit medlem fram tills nu.
  • BlackWIngedAngel
    JustMeAndMyLove skrev 2010-12-23 12:43:13 följande:
    Jag skrev att det aldrig är många som är nöjd när en sida görs om. Allt som görs om möter kritik vare sig det är BT eller facebook. Efter någon månad har folk oftast glömt det.
    Hon trodde jag menade sidor som blondin bellas blogg och påpekade att jag inte viste att fonter och typsnitt 'är samma sak.  Jag tyckte det lät som ett klassiskt försök att påvisa att jag är lite dummare.

med trådar menade jag inlägg i den här tråden, det går inte att läsa den för att det är så långa diskussioner om missnöjet med att redaktionen på BT inte säger att de ska möta allas krav. Vilket är urlöjligt.
    Som kund eller besökare på ett forum ger man kritik och att de svarar att den är mottagen ska räcka bra.

Själv ser jag inget konstigt med mörklila mot vitt, har själv synfel och ser vissa färger väldigt dåligt. Har inte upplevt sidan som segare heller utan snabbare.

Tråden hade varit mycket mer informativ och konkret om alla fick skriva sin åsikt och sen kunde läsa svaren och lämna det där. Så kan man diskutera ev inkompetens i andra trådar. 
    Antingen så har du missuppfattat vad Digital Dreams skriver, eller så har jag det. För jag kan inte läsa något alla om att hon tror att du syftar på någon särskild blogg. Vid ett tillfälle i inlägget nämner hon "den hatade Blondin-Bellan". Jag förutsatte att hon syftade på BT:s docka, som tydligen heter Bella. Digital Dream; Kan du hjälpa oss reda ut detta? Hur menade DU?

Angående de långa diskussionerna om missnöjet, tycker jag inte alls att det är urlöjligt. De som är missnöjda upplever helt enkelt att redaktionen inte ger tillräckligt tydliga svar. Vissa delar som uppenbarligen många har reagerat starkt på, skulle man kunna tycka att redaktionen kunde fatta ett beslut om. Antingen; Vi ska ändra på detta, hur vet vi inte riktigt, men vi jobbar på det och beräknas vara färdiga då och då. Eller: Vi tänker inte alls ändra på det och vi får tacka för den tid du varit medlem fram tills nu.
  • BlackWIngedAngel
    Digital Dreams skrev 2011-01-01 13:48:17 följande:
    Alldeles riktigt, jag syftade på BT:s docka som döpts till Bella, och det var någon annan på forumet som passande nog kallade den för "Blondin-Bella" vilket då även jag gjorde.

Alldeles fel, jag är inte en "hon", jag är för ovanligheten här på BT en kille!Cool
    Fasen, man trillar dit ibland ändå. ;) Jag försöker verkligen att inte använda varken "han" eller "hon" när jag skriver, utan nickname alt. TS, men ibland gör man misstag. Ber om ursäkt!
Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?