BlackWIngedAngel skrev 2010-12-18 01:41:38 följande:
Fast jag får nog hålla med Optimia en del. När man får så stark och tydlig reaktion på något som man har fått på blondindockan, så kanske man inte ska sätta sig ner och fundera utan AGERA innan folk hinner flytta sig själva.
Många här, jag själv inräknad, har ställt frågan; Kommer dockan försvinna eller ska vi göra det? Och jag har åtminstone inte fått något besked. Mina besök här har blivit färre sedan den nya layouten kom. Jag går nästan bara in för att se om vi fått något besked om ifall sidan ska ändras. Innan var jag inne flera ggr om dagen, men jag tar liksom en paus. Ingen idé att starta upp några diskussioner om man inte vet ifall man ska vara kvar.
Väl skrivet!
Jag går inte heller in speciellt ofta längre, och när jag gör det är det enbart för att se om redaktionen händelsevis skulle ha råkat ta till sig av kritiken.
Bästa redaktion, ni måste VAKNA och inse att när så många användare gnäller på att bimbon ska bort och att designen är ful, då MÅSTE ni jobba extra hårt för att ta bort det användarna retar sig på. Ni kan inte jobba 50 % och svara alla "fas1 fas1 fas1, vi återkommer i januari" -- ni måste ta kritiken på allvar och inse att om ni vill ha kvar era kunder, då är det bäst att lägga på ett kol och börja göra något åt problemen.
Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.
Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar. Bara så att du vet
Men kära du, ni ger ju inga vettiga svar, ni drar ju bara samma ramsa om och om igen. Mitt blodtryck stiger direkt när jag ser era svar, pyntade med blommor, solar osv. Det jag tänker då är: är detta på riktigt? Finns det företag som verkligen behandlar kundernas kritk så ignorant som BT:s redaktion?
Ni säger att ni inte är nonchalanta(?!), men jag får hela tiden intrycket att det är som att prata med en vägg att skriva till er.
Ni vill ha konstruktiv kritik, men inget händer fast man skriver i tipstråden. Någon har fått svar, och inte ens då har redaktionen kunnat skriva ett konkret förslag, utan det har snarare varit Medlem A klagar. Redaktionsmedlem B svarar: "hur vill du att vi löser detta?".
Om ni vore måna om era användare skulle ni själva erbjuda flera olika lösningsförslag istället för att vänta på att användarna ska lösa ERA problem.
Och som sagt i en annan tråd: sluta använda blommor, solar och dylikt tjafs om ni vill bli tagna på allvar.
Surfa gärna runt på några andra forum för att få en uppfattning om hur seriösa redaktioner arbetar med kritiken de får.