• Optimia

    Vad tycker du om den nya designen?

    Sebastiána skrev 2010-12-16 08:35:36 följande:
    Jag läser på Statistikcentralens webbsida: "År 2009 var den genomsnittliga åldern hos kvinnor som gifter sig första gången 30,2 år och hos män 32,5 år." BT verkar snarare tro att genomsnittsåldern ligger kring 15-17... men man måste ju faktiskt ha fyllt 18 för att få gifta sig!
    Jag tror snarare att BT:s redaktion tror att vi alla är mentalt efterblivna och vill ha prinsessbröllop med tiaror, brudöverlämning, bukettkastning och annan smörja som brukar finnas i Hollywoodfilmer...

    Redaktionen verkar inte överhuvudtaget ta till sig av kritiken.

    Blir sidan inte bättre inom den närmaste veckan kommer jag att dumpa forumet och aldrig mer kliva in här.
  • Optimia
    Optimia skrev 2010-12-16 09:51:36 följande:
    Jag tror snarare att BT:s redaktion tror att vi alla är mentalt efterblivna och vill ha prinsessbröllop med tiaror, brudöverlämning, bukettkastning och annan smörja som brukar finnas i Hollywoodfilmer...

    Redaktionen verkar inte överhuvudtaget ta till sig av kritiken.

    Blir sidan inte bättre inom den närmaste veckan kommer jag att dumpa forumet och aldrig mer kliva in här.
    Ett tillägg, för att undvika att någon tar illa upp: jag menar inte att det är något fel på att vilja ha prinsessbröllop m.m, det är förstås helt okej att ordna ett sådant bröllop, men långt ifrån alla vill leka prinsessor.

    Däremot ser BT:s nya design ut att rikta sig enbart till dem som hela sitt liv drömt om att få vara prinsessa en dag.
  • Optimia
    CherryKola skrev 2010-12-16 16:21:03 följande:
    Optimia skrev 2010-12-16 09:51:36 följande:
    Jag tror snarare att BT:s redaktion tror att vi alla är mentalt efterblivna och vill ha prinsessbröllop med tiaror, brudöverlämning, bukettkastning och annan smörja som brukar finnas i Hollywoodfilmer...

    Redaktionen verkar inte överhuvudtaget ta till sig av kritiken.

    Blir sidan inte bättre inom den närmaste veckan kommer jag att dumpa forumet och aldrig mer kliva in här.
     Tänk på att dom måste få tid på sig att hinna koda om massa. Kan nog ta lite längre tid än en vecka ;)
    Det beror ju helt på hur man byggt upp sidan och hur erfarna kodare man har.

    Jag är van från jobbet att när något flaggas som "serious" så ska det vara löst inom två dagar. "High" betyder 4 arbetsdagar.
    Har man planerat en nylansering i flera månader(?) bör man ju ha byggt upp en sida som är lätt att förändra när kunderna gnäller.

    I en annan tråd skrev någon redaktionsmedlem att man typ mellan jul och nyår ska sätta sig ner och FUNDERA på vilka ändringar som kanske ska göras.

    Oavsett tycker jag redaktionen har en nonchalant stil mot oss användare. De bryr sig inte om att plastbimbon var ett stort misstag (enligt de flesta), och att designen är gräslig.
  • Optimia
    CherryKola skrev 2010-12-16 16:21:03 följande:
    Men när jag googlar bröllopsgrejer är typ dom första 10 träffarna härifrån. Har inte fått nåt resultat med nån annan bröllopssida.
    Och jag valde ju denna sida fast jag tyckte att den såg hemskt oproffsig ut.  Och jag har inte ens nämnt blondinen? :S
    Det finns ju betydligt bättre sidor på engelska. Allt måste man ju inte googla på svenska heller...
  • Optimia
    BlackWIngedAngel skrev 2010-12-18 01:41:38 följande:
    Fast jag får nog hålla med Optimia en del. När man får så stark och tydlig reaktion på något som man har fått på blondindockan, så kanske man inte ska sätta sig ner och fundera utan AGERA innan folk hinner flytta sig själva.

    Många här, jag själv inräknad, har ställt frågan; Kommer dockan försvinna eller ska vi göra det? Och jag har åtminstone inte fått något besked. Mina besök här har blivit färre sedan den nya layouten kom. Jag går nästan bara in för att se om vi fått något besked om ifall sidan ska ändras. Innan var jag inne flera ggr om dagen, men jag tar liksom en paus. Ingen idé att starta upp några diskussioner om man inte vet ifall man ska vara kvar.
    Väl skrivet!

    Jag går inte heller in speciellt ofta längre, och när jag gör det är det enbart för att se om redaktionen händelsevis skulle ha råkat ta till sig av kritiken.

    Bästa redaktion, ni måste VAKNA och inse att när så många användare gnäller på att bimbon ska bort och att designen är ful, då MÅSTE ni jobba extra hårt för att ta bort det användarna retar sig på. Ni kan inte jobba 50 % och svara alla "fas1 fas1 fas1, vi återkommer i januari" -- ni måste ta kritiken på allvar och inse att om ni vill ha kvar era kunder, då är det bäst att lägga på ett kol och börja göra något åt problemen.
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

    Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet
    Men kära du, ni ger ju inga vettiga svar, ni drar ju bara samma ramsa om och om igen. Mitt blodtryck stiger direkt när jag ser era svar, pyntade med blommor, solar osv. Det jag tänker då är: är detta på riktigt? Finns det företag som verkligen behandlar kundernas kritk så ignorant som BT:s redaktion?

    Ni säger att ni inte är nonchalanta(?!), men jag får hela tiden intrycket att det är som att prata med en vägg att skriva till er.

    Ni vill ha konstruktiv kritik, men inget händer fast man skriver i tipstråden. Någon har fått svar, och inte ens då har redaktionen kunnat skriva ett konkret förslag, utan det har snarare varit Medlem A klagar. Redaktionsmedlem B svarar: "hur vill du att vi löser detta?".
    Om ni vore måna om era användare skulle ni själva erbjuda flera olika lösningsförslag istället för att vänta på att användarna ska lösa ERA problem.

    Och som sagt i  en annan tråd: sluta använda blommor, solar och dylikt tjafs om ni vill bli tagna på allvar.

    Surfa gärna runt på några andra forum för att få en uppfattning om hur seriösa redaktioner arbetar med kritiken de får.
  • Optimia
    Solisinna skrev 2010-12-20 16:13:01 följande:
    jag börjar lessna på ditt gnäll faktiskt. jag har också läst de här trådarna du skriver om och du får ju svar.
    vad vill du egentligen ha för svar? det är väl vanlig praksis att de först tar reda på vad som vi vill ändra på och sen har möten om det?
    och varför blir du provocerad av att de frågar hur vi vill ändra?
    Men så tråkigt då att du börjar ledsna. För inläggen är ju verkligen riktade till dig.

    Det jag vill ha är _konkreta svar_ på vad man ska göra. Så himla svårt är det inte att ta reda på vad som inte funkar, komma med nya förslag eller ens göra en undersökning (med flervalsfrågor) bland ett utvalt sampel av medlemmar om förändringsförslag.
    Det är inte kundernas (=medlemmarnas) sak att komma med förbättringsförslag, det är företagets sak.

    Det enda redaktionen svarar är ju "vi ska diskutera det". I min värld betyder det att man inte bryr sig, att det är det samma som att man struntar i klagomålen.

    Väljer man att lansera en ny sajt bör man kanske ha gjort lite undersökningar om vad användarna vill ha, kanske har man gjort det, men kritiken mot t.ex. färgvalet och plastbimbon är ju ganska genomgående.

    Kjam kjam, kanske det känns bättre för dig nu. Hoppas du inte ledsnar på inlägg som inte är riktade till dig i fortsättningen.
  • Optimia
    Solisinna skrev 2010-12-20 20:37:43 följande:
    det är väl ett öppet forum?
    jag blir rätt brydd för å ena stunden så klagar du på att de inte frågar oss och i andra sekunden så klagar du på att de frågar hur vi vill ha det.
    hur vill du ha det?
    att de svarar "vi ska diskutera" betyder inte i min värld att de inte bryr sig utan att de ska diskutera förslagen de får av oss. det är väl inte konstigt?
    De frågar, men verkar inte vilja ha svar som inte är "åå vad bra, precis vad jag vill ha".

    Klagar någon, får den genast motfrågan: "men hur vill du ha det då?" istället för att själva komma med förslag. Är man designer bör man ha kunskapen att erbjuda kunden flertalet olika alternativ. Det är inte kundens uppgift att komma med färgalternativ, fontalternativ osv. Det ska komma från designern som sitter inne med sakkunskapen och har ett öga för vad som kan tänkas vara lämpligt.

    Att man slentrianmässigt svarar "vi ska diskutera framåt nyår" efter att man fått massiv kritik för svårläst font och ful plastbimbo innebär i min värld att man inte tar responsen på tillräckligt stort allvar.

    I omröstningen ovan tycker drygt 70 % att den nya sidan är ful. Det är en ganska kraftig kritik mot designen. Då får man lägga allt annat åt sidan och försöka lösa det problemet så fort man kan.

    Kjam kjam
  • Optimia

    Ett tillägg: Det skulle vara trevligt om redaktionen kunde skapa en tråd där de listar de vanligaste problemen/den vanligaste kritiken och tänkbara lösningar på dessa grejer. Då skulle man ju kunna se att de faktiskt noterat problemen och tänker göra något åt det folk gnäller på.

Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?