Digital Dreams skrev 2010-12-21 09:50:52 följande:
För det första så är typsnitt och fonter samma sak!
Men till saken:
Att folk reagerar över typsnitt och färger beror främst på att det blir (för väldigt många) jobbigt att läsa i forumet.
Jag jobbar ju själv med webbdesign (samt foto & reklam) och den grundläggande läran är att använda ögonvänliga typsnitt, färger och upplägg så att man verkligen orkar läsa länge.
Som det nu blivit här så är ögonen uttröttade bara efter en liten stund, och så ska det inte vara!
Visst, det gäller kanske inte alla, men för väldigt många är det så!
Vad gäller övriga klagomål, tex den hatade "Blondin-Bellan" så ger den signaler som om det vore en tonårs-sida för småtjejer, vilket kanske inte är den målgrupp som avses när det handlar om bröllop.....
I övrigt är sidan bland det rörigaste i upplägg som jag varit med om, och platsar nog in bland de skräckexempel som många webbdesigners brukar referera till då man snackar internt mellan varandra.
Att dessutom sidan endast riktar in sig till brudarna och bröllopsgästerna gör inte saken bättre heller, då det finns en brudgum i de allra flesta fall också....
Som kille vänder man i de allra flesta fall fort som *** när man kommer in på sidan eftersom hela sidan utstrålar "endast tjejer är välkomna här"!
Hmm, jag som lovat att hålla tyst framöver, men jag kan bara inte......
Slutligen måste jag också påpeka det idiotiska att det inte går att redigera sina inlägg!
Hur tänkte man då?
Jag driver själv ett par forum, däribland ett av Nordens största juridik-forum, och det är en självklarhet att man måste se till att medlemmarna kan editera inläggen om man råkar skriva fel eller vill snabbt lägga till något!
Forumvärden ställer frågan om hur man vill att det ska ändras när man "klagar", vilket några också påpekat.
Inget fel i att ta in ideér och åsikter från medlemmarna/läsarna, men om jag skriver att jag tycker att en sak är fel och förklara varför, torde nog även forumvärd/ägare/programmerare, whatever... kunna förtå vad det alltså var som jag ville ha förändrat!!
Tex om jag skriver att hela sidan är rörig och det går inte att med lätthet att hitta här längre, då vill jag ju att det ska struktureras om så att det blir enklare upplagt!
Slutligen upplever jag att sidan blivit seg som sirap! Felprogrammerad? "Dåligt" webbhotell?
Blir inte förvånad om de inte ser de andra 100 trådar som lagts in då dina besvaras och hettsas om på ett x antal sidor.
Man ger kritik och sen är det upp till dem att göra nått åt det, sånt är livet när man inte äger alla forum man sitter på.
Men jag kan ta att du tror jag syftar på blondin bellas blogg och att du hittade ett hål i min IT kunskap. Fåt helt enkelt backa och hoppas att någon hittar min tråd med förslag i den här sörjan.