Inlägg från: 4Juni2011 |Visa alla inlägg
  • 4Juni2011

Hotell i NY?

Bra förslag på tråd, är också ute efter hotell i NY.

Tweety, bokade ni hotell via tex hotels.com?

• 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-14 13:00:53 följande:
    Vi har bokat The Strand hotell precis vid Empire State building. Dem har egen Roof Top Guarden :)
    VI betalar 1500:-/natt där :)

Bokade via booking.com
    Mycket bra sida! :)
    När jag söker på det hotellet får jag ett pris på ca 2500-3000 kr/natt. Var det längesedan du bokade? Vi ska visserligen åka i oktober, men tycket inte det borde skilja så mycket...
  • 4Juni2011

Ett tips jag fick av en kompis som jobbar med bla hotellbokningar är att i USA bör man välja hotell med 4-stjärnor, 3-stjärnor kan funka.. Men absolut inte 2-stjärnor för de är tydligen riktiga sunkiga och brukar ha kackerlackor...

• 4Juni2011
    Stephanie skrev 2011-03-15 12:02:41 följande:
    vilken bra tråd! vi ska till NY i oktober på smekmånad/vecka.! Vi har tittat på Hemsley Park Lane. Verkar ligga bra till vid Central Park och om man bokar via Airtours så vart det ganska bra pris jämfört med hotels.com.
    Någon som har erfarenhet av hotellet?
    Är du säker på det för när jag sökte på airtours så var hotellen dyrare där, de anger ju per person
  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-15 09:12:28 följande:
    Oj jösses! Ja vi bokade i nov så det e ett tag sedan iof.
    Men jag gjorde en ny sökning nu på samma datum och får upp 1st dubbelrum, 4 nätter tot: 1023dollar vilket motsvarar 7161:- (räknat i att dollarn ligger i 7
    Det blir ca 1700:-/natt. Så det måste vara mycket dyrare i okt än juli.

Kollade du på booking.com?
    Både där och hotels.com, frågan är om det är något speciellt i new york när vi ska dit..
Svar på tråden Hotell i NY?