• jkbr

Hotell i NY?

Hej! 
    Har ni något tips på mysigt hotell i New york  för inte mer än 2000 per natt?
    tack :)

• Svar på tråden Hotell i NY?
  • laloo
    Helena Mikael skrev 2011-03-14 13:00:53 följande:
    Vi har bokat The Strand hotell precis vid Empire State building. Dem har egen Roof Top Guarden :)
    VI betalar 1500:-/natt där :)

Bokade via booking.com
    Mycket bra sida! :)
    Håller med! Kan varmt rekommendera The Strand, var där över jul och det var supermysigt. Frukostbuffé ingick också i priset.
  • Helena Mikael
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 13:04:36 följande:
    Vi ska också bo där :)
    Va roligt! När åker ni?
  • Helena Mikael
    laloo skrev 2011-03-14 13:08:10 följande:
    Håller med! Kan varmt rekommendera The Strand, var där över jul och det var supermysigt. Frukostbuffé ingick också i priset.
    Va härligt att höra någon annan som varit där :)
    Hyrde lägenhet förra året med min mamma, i Brooklyn. Så i år blir det Hotell, smekmånad o allt! :)
  • Sommarbrud
    Helena Mikael skrev 2011-03-14 13:59:13 följande:
    Va roligt! När åker ni?
    Vi åker den 5 Juli, ni då ?
  • elfteielftetjugohundrafyra

Vi har aldrig varit i New York förut men har bokat Dream hotel till vår resa i maj. Bra pris och efter vad jag har förstått så ligger det bra.

• jkbr

Tack för tips, men det blir Rom för oss istället :) 

• Helena Mikael
    Sommarbrud skrev 2011-03-14 14:10:19 följande:
    Vi åker den 5 Juli, ni då ?
    Vi åker den 13 juli :)
    Hur länge ska ni vara där? Ska ni vidare eller blir det NYC för hela slanten?
  • Sommarbrud
    Helena Mikael skrev 2011-03-15 07:06:45 följande:
    Vi åker den 13 juli :)
    Hur länge ska ni vara där? Ska ni vidare eller blir det NYC för hela slanten?
    Vi ska bara vara där i en vecka, har en liten son hemma så vi åker hem sen till Nice i två veckor.

ska ni vara där länge eller resa runt ?
  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-14 13:00:53 följande:
    Vi har bokat The Strand hotell precis vid Empire State building. Dem har egen Roof Top Guarden :)
    VI betalar 1500:-/natt där :)

Bokade via booking.com
    Mycket bra sida! :)
    När jag söker på det hotellet får jag ett pris på ca 2500-3000 kr/natt. Var det längesedan du bokade? Vi ska visserligen åka i oktober, men tycket inte det borde skilja så mycket...
  • 4Juni2011

Ett tips jag fick av en kompis som jobbar med bla hotellbokningar är att i USA bör man välja hotell med 4-stjärnor, 3-stjärnor kan funka.. Men absolut inte 2-stjärnor för de är tydligen riktiga sunkiga och brukar ha kackerlackor...

• Helena Mikael
    4Juni2011 skrev 2011-03-15 08:10:08 följande:
    När jag söker på det hotellet får jag ett pris på ca 2500-3000 kr/natt. Var det längesedan du bokade? Vi ska visserligen åka i oktober, men tycket inte det borde skilja så mycket...
    Oj jösses! Ja vi bokade i nov så det e ett tag sedan iof.
    Men jag gjorde en ny sökning nu på samma datum och får upp 1st dubbelrum, 4 nätter tot: 1023dollar vilket motsvarar 7161:- (räknat i att dollarn ligger i 7
    Det blir ca 1700:-/natt. Så det måste vara mycket dyrare i okt än juli.

Kollade du på booking.com?
  • Helena Mikael
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 08:04:32 följande:
    Vi ska bara vara där i en vecka, har en liten son hemma så vi åker hem sen till Nice i två veckor.

ska ni vara där länge eller resa runt ?
    Åh va härligt Nice låter :) Hoppas det blir super!!

Vi har ju inga barn än, bara en liten vovve :) Så vi ska vara i NYC 5 dagar, sedan flyger vi ner till Florida för att göra en Roadtrip på 2v med 2 vänner. Ska bli så himla kul!!

Vi avslutar resan på Miami Ink för en lite minnes Tatuering, alla 4 :)
  • Sommarbrud
    Helena Mikael skrev 2011-03-15 09:16:51 följande:
    Åh va härligt Nice låter :) Hoppas det blir super!!

Vi har ju inga barn än, bara en liten vovve :) Så vi ska vara i NYC 5 dagar, sedan flyger vi ner till Florida för att göra en Roadtrip på 2v med 2 vänner. Ska bli så himla kul!!

Vi avslutar resan på Miami Ink för en lite minnes Tatuering, alla 4 :)
    Men oj det låter ju helt fantastiskt!
    Ja vi tänkte först ta med Sonen men han är bara 1 då så varken han eller vi skulle tycka att det är så roligt så han blir hemma hos mormor och morfar.

Häftigt med Miami Ink!
  • Helena Mikael
    Sommarbrud skrev 2011-03-15 09:32:16 följande:
    Men oj det låter ju helt fantastiskt!
    Ja vi tänkte först ta med Sonen men han är bara 1 då så varken han eller vi skulle tycka att det är så roligt så han blir hemma hos mormor och morfar.

Häftigt med Miami Ink!
    Ne det e ju klart, man har kanske inte så mycket glädje av en sån resan när man är såpass liten. Bättre när han blir äldre så kan ni åka till Disneyland i Florida ;)

Ja, dem är ju svindyra så det blir något litet symboliskt bara :)
  • Sommarbrud
    Helena Mikael skrev 2011-03-15 10:14:39 följande:
    Ne det e ju klart, man har kanske inte så mycket glädje av en sån resan när man är såpass liten. Bättre när han blir äldre så kan ni åka till Disneyland i Florida ;)

Ja, dem är ju svindyra så det blir något litet symboliskt bara :)
    Ja men ändå, häftigt att ha varit där!

Ja disneyland, många år dit :)
  • Stephanie

vilken bra tråd! vi ska till NY i oktober på smekmånad/vecka.! Vi har tittat på Hemsley Park Lane. Verkar ligga bra till vid Central Park och om man bokar via Airtours så vart det ganska bra pris jämfört med hotels.com.
    Någon som har erfarenhet av hotellet?

• tweety
    4Juni2011 skrev 2011-03-10 08:21:46 följande:
    Bra förslag på tråd, är också ute efter hotell i NY.

Tweety, bokade ni hotell via tex hotels.com?
    Hej tror vi bokade genom bokings.com eller expedia kommer inte ihåg nu för fästmannen hade ordnat överraskningsresa till mig så jag visste inget förrän jag var på flygplatsen vart vi skulle

hoppas ni hittar ett bra hotell. 
  • 4Juni2011
    Stephanie skrev 2011-03-15 12:02:41 följande:
    vilken bra tråd! vi ska till NY i oktober på smekmånad/vecka.! Vi har tittat på Hemsley Park Lane. Verkar ligga bra till vid Central Park och om man bokar via Airtours så vart det ganska bra pris jämfört med hotels.com.
    Någon som har erfarenhet av hotellet?
    Är du säker på det för när jag sökte på airtours så var hotellen dyrare där, de anger ju per person
  • 4Juni2011
    Helena Mikael skrev 2011-03-15 09:12:28 följande:
    Oj jösses! Ja vi bokade i nov så det e ett tag sedan iof.
    Men jag gjorde en ny sökning nu på samma datum och får upp 1st dubbelrum, 4 nätter tot: 1023dollar vilket motsvarar 7161:- (räknat i att dollarn ligger i 7
    Det blir ca 1700:-/natt. Så det måste vara mycket dyrare i okt än juli.

Kollade du på booking.com?
    Både där och hotels.com, frågan är om det är något speciellt i new york när vi ska dit..
  • Violator

Ett riktigt billigt hotell nära times square är Wellington. Inte alls högklass och inte rikigt "smekmånadshotell" men om man inte bryr sig om det är det helt ok. Det är rent och har helt ok sängar. Billigt som tusan och inga kackerlackor de två gångerna vi bott där i alla fall. Som sagt, inte det minsta tjusigt men rent och väldigt billigt!

Svar på tråden Hotell i NY?