• Solisinna

litet, stort eller megabröllop

Hur kommer ni att göra?

Vilka måste man bjuda och hur ska man tänka för var går gränsen?!?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden litet, stort eller megabröllop
  • Semlorna

Tycker röstningsalternativen är rätt underliga så låter bli att rösta.

Vi ska ha ett relativt litet bröllop med 47 gäster som ska pågå i tre dagar. Vi bjuder dom vi vill istället för alla vi känner.

• Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:30:28 följande:

Vi ska ha ett relativt litet bröllop med 47 gäster som ska pågå i tre dagar. Vi bjuder dom vi vill istället för alla vi känner.
    Det är min första omröstning så det är förvirrande Skäms
    Det jag ville få fram var hur andra tänker kring gäster och vilka som bjuds och så.
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:30:28 följande:

Vad kul med en tre dagars fest.
  • Semlorna
    Solisinna skrev 2010-12-11 10:32:04 följande:
    Det är min första omröstning så det är förvirrande Skäms
    Det jag ville få fram var hur andra tänker kring gäster och vilka som bjuds och så.
    För mig styr inte antalet inbjudna om det blir middag eller brakfest så det var mest så jag tänkte. Men för andra kanske det är så :)

Vi kommer bjuda en del släkt (förälrar, syskon, syskonbarn, mostrar, fastrar, kusiner, far- och morföräldrar) samt en del nära vänner. Vi blir alltså 47 som det ser ut nu innan inbjudningarna är skickade. Och eftersom vi har en festlokal med boende och gifter oss på en helg med mycket ledighet runt tänkte vi passa på att ha roligt i flera dagar!
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:38:45 följande:
    För mig styr inte antalet inbjudna om det blir middag eller brakfest så det var mest så jag tänkte. Men för andra kanske det är så :)

Vi kommer bjuda en del släkt (förälrar, syskon, syskonbarn, mostrar, fastrar, kusiner, far- och morföräldrar) samt en del nära vänner. Vi blir alltså 47 som det ser ut nu innan inbjudningarna är skickade. Och eftersom vi har en festlokal med boende och gifter oss på en helg med mycket ledighet runt tänkte vi passa på att ha roligt i flera dagar!
    Det låter riktigt kul.
    Det jag tycker är jobbigast är att välja vilka som ska komma.
    Jag vill inte ha ett superstort bröllop och fick jag bestämma alldeles själv så hade det blivit jag och kärleken och den närmaste familjen men det är alltid någon annan som har synpunkter på vem eller vilka som bara måste få komma..
  • Semlorna
    Solisinna skrev 2010-12-11 10:42:04 följande:
    Det låter riktigt kul.
    Det jag tycker är jobbigast är att välja vilka som ska komma.
    Jag vill inte ha ett superstort bröllop och fick jag bestämma alldeles själv så hade det blivit jag och kärleken och den närmaste familjen men det är alltid någon annan som har synpunkter på vem eller vilka som bara måste få komma..
    Det är NI som gifter er så då är det också ni som bestämmer vilka ni vill ska komma :)
  • blomtroll

Valde "Annat": hemligt bröllop med bara mig och min blivande. Så kommer vi ha nån slags avslappnad fest senare, efter nån månad eller kanske ett år.

• Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 11:08:33 följande:
    Det är NI som gifter er så då är det också ni som bestämmer vilka ni vill ska komma :)
    Skönt att läsa för ibland känns det som om alla vill tycka och lägga sig i.
  • ClaraH

Vi har vigseln separat för familjen plus två familjer till och tre veckor senare megafest med alla vänner.

• SnartFruSir

Vi bjuder inga för att vi måste utan alla därför att vi vill. Vi blir runt 110 gäster. Men det enda som är rätt eller fel är det ni själva vill. Vi har ett stort kompisgäng och närmsta släkten är 50 personer. Då tickar det på :)

• S2011

Vi bjuder 40 gäster, en blandning av familj, utvalda släktingar och våra vänner. Vi har bägge flera syskon, så bara "familjedelen" blir rätt många personer. Jag har några släktingar som jag känner att det är viktigt för mig att bjuda - så det är 8 personer extra där (de enda släktingar utöver familjerna som vi bjuder). BM's kompisgäng är riktigt stort, så han har många vänner inbjudna. Själv bjuder jag 5 vänner, varav den ena är min tärna.

Vi bjuder inga släktingar för att man "ska", inga gamla kompisar för att man "borde" eller för den delen nuvarande bekantskaper "för att man känner dem".

Sen håller vi till i festvåningen på ett hotell här i stan för bröllopsmiddag och lite fest.

• Sebastiána

Vi bjuder 50-60 gäster, sen får vi se hur många som kommer.

• fru2011kanske

Vi har tredagarsfest med släkt och vänner inbjudna, då de allra flesta runt omkring oss har barn så blir det över 60 vuxna och över 40 barn (ålder 4 mån-17 år)

Svar på tråden litet, stort eller megabröllop