• Solisinna

litet, stort eller megabröllop

Hur kommer ni att göra?

Vilka måste man bjuda och hur ska man tänka för var går gränsen?!?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden litet, stort eller megabröllop
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:30:28 följande:
    Tycker röstningsalternativen är rätt underliga så låter bli att rösta.

Vi ska ha ett relativt litet bröllop med 47 gäster som ska pågå i tre dagar. Vi bjuder dom vi vill istället för alla vi känner.
    Det är min första omröstning så det är förvirrande Skäms
    Det jag ville få fram var hur andra tänker kring gäster och vilka som bjuds och så.
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:30:28 följande:
    Tycker röstningsalternativen är rätt underliga så låter bli att rösta.

Vi ska ha ett relativt litet bröllop med 47 gäster som ska pågå i tre dagar. Vi bjuder dom vi vill istället för alla vi känner.
    Vad kul med en tre dagars fest.
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 10:38:45 följande:
    För mig styr inte antalet inbjudna om det blir middag eller brakfest så det var mest så jag tänkte. Men för andra kanske det är så :)

Vi kommer bjuda en del släkt (förälrar, syskon, syskonbarn, mostrar, fastrar, kusiner, far- och morföräldrar) samt en del nära vänner. Vi blir alltså 47 som det ser ut nu innan inbjudningarna är skickade. Och eftersom vi har en festlokal med boende och gifter oss på en helg med mycket ledighet runt tänkte vi passa på att ha roligt i flera dagar!
    Det låter riktigt kul.
    Det jag tycker är jobbigast är att välja vilka som ska komma.
    Jag vill inte ha ett superstort bröllop och fick jag bestämma alldeles själv så hade det blivit jag och kärleken och den närmaste familjen men det är alltid någon annan som har synpunkter på vem eller vilka som bara måste få komma..
  • Solisinna
    Semlorna skrev 2010-12-11 11:08:33 följande:
    Det är NI som gifter er så då är det också ni som bestämmer vilka ni vill ska komma :)
    Skönt att läsa för ibland känns det som om alla vill tycka och lägga sig i.
Svar på tråden litet, stort eller megabröllop