• Optimia

Tipsa här!

I den andra tråden ombads användarna komma med förslag, så here we go again:

1) ta bort plastbimbon i sidhuvudet. Hon är sjukt ful och avskräcker mig från att gå in på forumet. Skulle jag inte ha upplevt gamla BT skulle jag ha trott att det här var en fjortissite.

2) tillåt efterhandseditering av inlägg. Majoriteten av alla forum på nätet har efterhandsediteringsmöjligheter, åtminstone i 30 minuter efter att man skapat sitt inlägg.

3) inför möjlighet att förhandsgranska inlägg innan man postar dem. Dvs att man kan klicka på en knapp för att se hur inlägget kommer att se ut när man postat det.

4) skaffa en webdesigner som inte är färgblind och som har NÅGOT sorts känsla för stil. I dagsläget ser BT ut som ett projekt utfört av en grupp högstadieelever. På allvar, skaffa en bättre designer!

5) skippa "fråga experten"-delen, eller skaffa experter som FAKTISKT KAN NÅGOT. Den s.k. etikettexperten kan ju mindre än en grundskoleelev. Vem som helst som rört sig annat än i skogen kan ju ge bättre svar än hon.

6) skippa "känslo"-tjafset. Jag förstår att ni imiterar facebooks gilla-funktion, men kom igen, det är ju bara löjligt på ett forum! Speciellt som det enbart är "kram och puss"-känslor man har att välja mellan. Vissa inlägg gör mig skitsur, bl.a. redaktionens mantra om att silikonbimbo-logon är nödvändig, men se så kan jag inte reagera. För enbart "positiva" känslor är tillåtna.

7) gör forumrubrikerna läsbara. Minimal font är inte att rekommendera.

8) sluta behandla medlemmarna som barn.

Sidan är urusel som den är idag och jag kommer högst antagligen att överge forumet.

• Optimia

Hallå, är det möjligt att få några svar från redaktionsmedlemmarna? Många har ju kommit med synpunkter här, men redaktionen lyser med sin frånvaro.

Annars vill jag fråga varför ni startat tråden, om ni ändå inte tänker läsa eller svara i den?

• Optimia
    Forumvärd skrev 2010-12-20 12:33:51 följande:
    Det har varit uppe till diskussion tidigare och då valde vi att inte tillåta "självredigering".
    Vi får diskutera det igen
    Det du kan göra i nuläget om det är så att du vill ha ett inlägg bortplockat är att du anmäler inlägget så granskas det av moderatorerna.
    VARFÖR är efterhandseditering inte tillåtet? Svara gärna utförligt.

De flesta andra forum tillåter ju efterhandsmoderering i åtmistone 30 minuter efter att man skapat inlägget.

Det är ju himla mycket mer jobb att anmäla sitt eget inlägg till en moderator och därefter sitta och vänta på att inlägget ska bli bortplockat, jämfört med om man själv kan gå in och ändra i inlägget.
Svar på tråden Tipsa här!