Tipsa här!
*Symbolen för inbox och signalen om att man har ett meddelande i den behöver absolut bli tydligare. Lysa, blinka och eller bryta av i helt annan färg, alternativt att man får upp en textruta med "du har mail"
*Att skriva ton i ton med ljus text på mörk bakgrund ger dålig läsbarhet.
*Ta bort den tecknade Bella-figuren ögonaböj.
*Byt loggan till något som känns modernt och 2000-tal. Det bör inte vara en reklambanner som är det största man ser och som är igenkänningen på vart man är. Den speglade texten på "köp och sälj" setr tex mycket mer exklusiv ut än loggan på startsidan med vad minsambo trodde varett brustet hjärta (!)
*färgskalan föreslår jag i grunderna läggs i ganska neutrla pudriga toner som beige, off-white och liknande för att sätt kontraster i lime, orange och cerise, vilket jag tror skulle ge ett fräscht, piggt och vaket intryck som passar många par som letar inspiration här. Läsbarhet och kontraster blir bättre om man till detta väljer svart text.
*sätt en känsla" tycker jag är onödig. Dels för att man redan kan ge feedback i själva tråden, dels för att man bara kan ge pluskänslor, och dels för att man inte kan ge en känsla till enskilda inlägg i en debatt.