• liiine89

Gift =) ... Med text

I lördags den 11e december kl 16.00 gifte jag och Billy oss. Det var helt underbart och lyckat!

Dagen innan så skulle min tärna som då är min brors sambo sova hemma hos mig, och Billy skulle sova över hos min bror. Vi alla fyra var i lokalen och förberedde oss inför festen så vi var inte hemma förräns sent på natten. Så när jag och Billy sa hejdå till varandra för att då inte sova tillsammans sista natten innan vi blev gifta gick jag och Amna (min tärna) in i sovrummet och kollade på film och pratade en massa inför bröllopet.
    Vi båda var så ivriga och glada, vi hade det jätte mysigt och till slut sa vi godnatt och somnade.

Dagen efter klockan 10.10 väckte Amna mig för det var dags att gå upp och fixa sig. Vi började med att äta frukost, och fixa klart musiklistan. Efter det började hon fixa mitt hår. Och som ni vet när man gör såna saker så springer bara tiden iväg.. Efter håret var det dags för sminkning och sätta på oss klänningarna. Och åkte hemifrån vid halv 4.

Vi körde rätt så sakta för vi var i god tid. Vi svängde sen in på stigen mot Kyrkan, och man ser dem stora portarna långt där framme, träden och dem tända marschallerna var längs vägen på sidorna, det var SÅ vackert. När vi väl kom fram till Kyrkans parkering så började jag få tårar i ögonen, men Amna sa till mig att inte gråta för då skulle hon också börja, haha. Så jag fick hålla tillbaka tårarna så gott jag kunde.
    Vi gick sakta mot kyrkan och öppnade sen portarna, där vår präst, svärmor och min pappa var. Min svärmor gav mig min brudbukett som hon hade gjort jätte vacker. Min pappa stod så stolt och stilig i sin kostym, och prästen hälsade till mig. Strax därefter var det dags att ställa sig på rätt plats, jag höll om min pappa i ärmen, och Amna stod bakom oss. Sen började musiken sättas igång och portarna öppnades. Då fick jag se alla mina nära och kära som stod vid bänkarna och log mot oss, de fottade såklart hela tiden, Jag tittade upp mot min stiliga Billy med min bror Andreas som var Billys bestman bredvid som väntade på oss.

Min pappa överlämnade mig till Billy och vi gick den sista biten själva mot prästen. Prästen pratade en massa fina ord och vi sjöng några låtar. Efter det fick vi äntligen höra vår egna sång som vi hade valt.
    Som var Unchained Melody, musikern spelade den så fint på pianot. Den låten är så fin och har varit en favorit i många år.

Sen var det dags att ge varandra sina löften och till slut kysste han mig.
    Vi gick sakta ut och fick invänta våra nära och kära som kom efter, de fottade och kramade oss. Efter en liten stund gick dem alla ut, och då skulle jag och Billy gå ut genom portarna, då skrek alla och kastade ris, haha! Det var jätte kul, dock fick man ris ner i klänningen och i hårbotten, men det struntade vi i! För vi bara skrattade!

Sen hoppade vi in i bilen där min bror Andreas och min tärna Amna skulle köra oss till lokalen. Dem satt på burkar där bak och en stor rosett på motorhuven. Vi alla körde i ett stort led och alla tutade och blinkade med sina helljus och varningslampor på bilarna. Efter en stund var vi framme i lokalen och vi gick in.

Där väntade våra två hjälpredare inför kvällen, som hade serverat fram Välkomsdrink som var Cider.
    När alla hade kommit in så började folk komma fram till oss och prata, grattade och kramade oss.

Det blev sen Buffe, bröllopstårta, och ostbricka senare på kvällen.
    Vi dansade även vår bröllopsvals och sen tog min pappa över och dansade med mig.
    Alla tyckte det var så fint.

Vi hade jätte kul och det blev väldigt lyckat!! :)

Och nu är man fru och man. Känns underbart <3

• Svar på tråden Gift =) ... Med text
Svar på tråden Gift =) ... Med text