• Familjen Sköld

Åsikter om brudbukett:)

Hej hej.

Igår beställde vi blommor till bröllopet vilket var jättekul och blev inte alls som jag tänkt mig. Jag var helt övertygad om exakt hur jag ville att min bukett skulle se ut men vart helt förälskad i en annan. Jag beställde helt enkelt den andra och skulle vilja höra vad ni tycker om den. Jag gillar den jätte mycket men det skulle vara kul med lite feedback. Vi har också beställt dekoration, tärnbuketter, corsage i samma blommor så det blir mycket av de sorterna:)

hej här har du brudbuketten :) kram

• Svar på tråden Åsikter om brudbukett:)
  • TheD

Den ser fin ut :)  Jag skulle inte ha den för det ser ut att vara rosa i den och den färgen ska hålla sig borta från mig  ;) Men buketten var mycket fin. Inte för överprålig som vissa kan vara.

• Semlorna

Jättefin! Jag vill ha en med lite samma känsla som din och tycker som sagt mycket om den :)

• Miceme

Den är superfin, bra val! =)

• förlovadflicka

Du, den är helt uinderbar ju! Jag sparar den bilden, skulle lätt kunna tänka mig att ha något liknande i våra färger! Är det ok om jag lägger upp den på min blogg? Lägger upp grejer som jag inte får tappa bort :)

• Äppelkärna

Wow vad vacker den är! Skulle verkligen kunna tänka mig just en sådan bukett, vill ha samma färger! Vet du vad de små "toppformade" rosa blommorna heter som är instoppade här och var? :)

• Familjen Sköld

Hej, åh vad bra:) Nu känns det ännu bättre..

Förlovad flicka- Ja det går jättebra om du lägger upp den på bloggen

Äppelkärna- nej jag vet inte det tyvärr.. Men jag kan fråga min kompis, det är hon som ska göra buketten om du vill?

TheD - haha, nej det är klart gillar man inte rosa är nog inte en rosa bukett så passande :)

• Familjen Sköld

Blommorna heter sweet avalange (rosen som är rosa) astilbe ( den toppiga rosa) och sen är det kvistrosor.

• moonlightgirl

Jag tycker att din bukett är jätte vacker.   =)

• passionsblomman

Astilbe är det som är de rosa toppiga blommorna. De finns som trädgårdsväxt i Sverige också, även i cremevitt. Jättetrevlig att använda som utfyllnad och kontrast i buketter.
    Sweet Avalanche är den rosa rosen och kvistrosen torde vara Avalanche eller Denise som kvist, (kvisrosor har sortnamn de med) Det är inte "vanliga" kvistrosor-vilka är mycket mycket mindre(småblommiga) utan det är en av de större rossorterna.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Om jag ska ge en lite floristisk tanke, så skulle jag personligen gärna jobba med ytterligare en ton av rosa eller creme och därmed få ett lite större djup och en mer tredimensionell färgbild i helheten.
    Det är absolut inget som är nödvändigt som att "oj den där var ful" men jag tycker ofta resultatet blir ett snäpp upp ifall man bygger ut sin färgtanke i tre just när det är milt och ton i ton. Då blir det intressantare.
    Isåfall vore exempelvis rosen Titanic eller ev Avalance Peach (om aprikos är tänkbart) eller kanske Aroma, något att fundera på. Annars, ha det bara som det är.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äppelkärna

Tusen tack för informationen Familjen Sköld & Passionsblomman!
    Vilka supertips Passionsblomman, skriver av dem och sparar till mitt möte med floristen :)

• Chilia

Väldigt romantisk bukett... Tänker direkt på KÄRLEK när jag ser den Hjärta

• Familjen Sköld

Vad bra att det verkar som att den inte är för prålig och jag tycker det verkar som att ni tycker den är fin:)

Passionsblomman, bra med konstruktiv kritik. Det tackar jag för:). Jag ska kolla på de rosorna och prata med min florist. Eftersom att vi har tänkt att blommorna i brudbuketten ska vara i alla dekorationer osv så är det kanske lite kul med någon mer blomma också:).

Tack allesammans.=)

• Moster Stina

GUD va fin!
    Precis något sånt där hade jag tänkt också!
    Kopierar din bild och lägger den på mitt bröllopsplanerardokument!

Svar på tråden Åsikter om brudbukett:)