Inlägg från: Emblas Mamma |Visa alla inlägg
  • Emblas Mamma

bäbis-sug

JAg vill med ha en liten bäbis såklart!
    Precis ALLA har skaffat en till nu. MIn dotter är 2,5 år och det skulle väl egentligen passa bra ,med ett syskon.. men tyvärr har jag två år kvar  min utbildning. Sen vill jag gärna jobba ett halvår innan vi försöker - vill inte gå med en usel mammapenning.

Så min dotter kommer nog vara 6 år innan hon får ett syskon:)
    Dock gör det inte så mycket - jag irriterar mig dock på att många andra föräldrar undrar hela tiden om vi inte ska ha en till.
    Men man vill ju gärna vara ordentlig och avsluta utbildningen. Jag hade aldrig velat sumpa min underbara klass och hoppa in i en ny klass där man kanske blir utanför eftersom alla redan har sina gäng.
    Sen är det ju skönt att få en ordentlig lön när man börjar jobba sen:)

Vidareutbildning vill jag ju med gärna ha, men jag inser att jag nog får skaffa mitt andra barn emellan så jag inte blir för gammal:) haha. eller så att det inte blir 10 år emellan syskonen. då kanske man inte skaffar fler bara för det. vem vet!

Nej, vi ska nog inte stressa upp oss, ett par år går ju fort! Men förstår din bebislängtan! Den hade jag förra halvåret men nu börjar den mattas av lite..

• Emblas Mamma

JAg har alltid fått för mig att jag inte kan få barn.
    Tror många inte kan fatta att det faktiskt kan hända!
    Det är en otrolig upplevelse och man tror inte att man ska få uppleva det!
    Jag har aldrig tagit något för givet och varit säker på att inte kunnat få barn - hade massa dumma tankar.
    Men efter 2-3 månader blev jag gravid och jag var å glad så att tårarna sprutade.

Dock fanns tankar om missfall och dödsfödelse i tankarna ganska länge..

Tror det kan vara vanligt att gå och oroa sig :)

Svar på tråden bäbis-sug