Inlägg från: Mörk Ängel |Visa alla inlägg
  • Mörk Ängel

bäbis-sug

Jag sitter i precis samma sits. Vi gifter oss i oktober och lär börja försöka i september. Det känns som en evighet, speciellt som min bästa vän fick i mars och en nära vän får i juni nästa år. Jag pluggar också så för tillfället vore det inte så bra att bli gravid.

Jag slutade med p-medel för snart ett år sedan för att se att kroppen verkligen återgick till det normala, det känns jätteskönt! Så det är mitt tips, ta ur redan nu och kör avbrutet eller med kondom så att du vet att kroppen funkar när ni sedan ska köra igång!

• Mörk Ängel

Ja, det är ju faktiskt ett litet steg på vägen.
    Jag tempar också varje morgon för att ha koll på ägglossning och menscykeln. Och sen
    skriver jag in det i excel och gör en kurva. Det tycker jag är ett bra sätt för att se att kroppen
    fungerar som den ska och dessutom känns det som ett lite steg i rätt riktning

• Mörk Ängel
    Fjosok skrev 2010-12-19 10:08:41 följande:
    Har längtat efter barn länge innerst inne men jag är i den sitsen att jag inte kan bli pappa. Känns välda tråkigt men vad gör man? Hoppas ni löser era problem på det här området, är övertygad om solskenshistorier inom något år
    Men du, pappa kan du visst bli! Inte biologisk kanske men det är ju inte det som gör att
    man blir pappa, egentligen. Jag hoppas att du får uppleva det en dag!
  • Mörk Ängel
    mattiasFästmö skrev 2010-12-19 19:26:47 följande:
    jag tycker det är svårt också att inte vara för på, om du förstår hur jag menar? Jag vill ju inte kväva honom och gå på alldeles för mycket, för jag känner ju att jag skulle kunna prata i evigheter om detta. Hur gjorde du för att balansera upp det? Eller släppte du bara på allt och sa precis allt du tänker och tycker?
    Jag kan berätta hur jag gjorde, för min sambo var inte heller med på noterna. Jag pratade om barn hela tiden, för det var det ända som rörde sig i min hjärna och folk blev gravida runt omkring. Men sen slutade jag en dag eftersom det blir rätt tjatigt för honom och inte direkt hjälper oss. I samma veva så började han kunna säga saker om att det skulle vara mysigt att ha barn och att han längtar. Nu har vi kommit så långt så att han tycker att skulle jag bli gravid nu så skulle han bli glad och han har till och med sagt att vi kan köra igång nu.

På något vis hade jag väl planerat ett frö i hans huvud som fick gro lite.
Svar på tråden bäbis-sug