• Elvismor

bäbis-sug

Ja, jag var likadan för ca två år sedan. Efter att min syster fått barn började hormonerna pocka på. Jag kunde inte tänka annat än på barn och att bli gravid. Jag hade precis flyttat ihop med min pojkvän så egentligen kändes det ju lite tidigt och tidigare när vi pratat om det tänkte vi vänta en tre år eller så. Men jag berättade för honom hur jag kände och han fick liksom acklimatisera sig lite. Det gick några månader och ju mer tiden gick så började även sambon känna att det kanske inte skulle vara helt fel att flytta fram planerna lite. Vi pratade om att börja försöka efter sommaren (detta var typ i mars). Sen slutade jag med preventivmedel så att kroppen skulle vara på G när vi väl satte igång. Men när sambon väl var övertygad (eller hur jag nu ska beskriva det) så ville vi inte vänta till efter semestern, utan vi körde igång i maj. Det tog direkt så på midsommarafton plussade jag. Fast vi hade lite svårt att ta det till oss då. Vi trodde ju det skulle ta längre tid. I mars kom sen vår lilla tös. Idag är hon nio månader och vi är helt kära i denna lilla varelse. Som tips skulle jag säga att prata, prata, prata med din sambo om hur du känner. Det blir lätt så ensamt annars, i sin egen lilla drömvärld. Prata om hur det skulle kunna lösa sig i nuläget om det hände m.m. Lycka till!

• Elvismor

Min ventil när jag längtade och sambon mest var ett frågetecken var att skriva på forum på nätet, precis som ni gör! Jag skrev dock på Familjeliv där det fanns många trådar om barnlängtan. Det gjorde att jag inte kände mig lika ensam. Sen blev sambon intresserad av vad jag gjorde på Internet och ville läsa vad jag skrev, vilket gjorde att mina tankar och känslor kom fram, men genom att han var intresserad av att veta, inte söndertjatad. 

Svar på tråden bäbis-sug