Dags att börja planera för 2:a Juli, wiiii
Jag gifter mig den 19 juli!! vi firar 10 år tillsammans då, så det blir på en tisdag.
Vi gifter oss borgligt på en vacker 1700-tals gård där även festen kommer hållas.
Färgerna kommer gå i guld (lite mer gammaldags antik) och någon vacker blå nyans.
Jag älskar också att planera och det känns som om jag har det mesta under kontroll. Vi var på chokladfabriken i veckan och beställde tårta, fick testa flera fyllningar mums!! det hade jag verkligen sett fram emot och det var riktigt roligt att bläddra i deras bok med alla vackra bilder på tårtor. Kom fram till en vit tårta (4 vån.) med riktigt maffiga röda marsipanrosor som faller snyggt längs med varje våning.
Det blir catering för oss också, Buffé från ett mysigt cafe i närheten som hade väldigt mycket gott att erbjuda.
Har utsett brorsan till toastmaster, bokat fotograf och en stylist som ska fixa hår och make-up hemma hos oss. Lyckades hittat en prisvärd och trevlig florist på nätet som ska göra min brudbukett. Ska bli en enkel, bestående av mest mörklila kallor och lite grönt runt om.
Min klänning var det första jag köpte, hittade den på Tradera och den var så otroligt vacker så jag köpte den direkt. Passade nästan perfekt, behöver kanske gå ner något kilo till
Gästlistan är klar, den blev större än vad jag trottt från början men det ska bli jättekul om alla kan komma. Jag älskar att pyssla och har däför lyckats göra alla inbjudningskorten för hand med material från "Panduro hobby". Känner mig faktiskt ganska stolt över dem, de blev riktigt fina =)
Så det känns som om man har mycket klart fast när man går igenom "planeringskalendern" här på bröllopstorget så verkar det vara sjukt mycket kvar. Men det ska vi nog klara av!!
SmekMånad i Asien låter underbart!! jag hoppas på att vi kan åka till Sydafrika, men det får bli till vinter i så fall. Så kanske det bara blir någon liten romantisk weekend nånstans efter bröllopet.
Lycka till med all planering!! hoppas du får ihop klänningen så som du vill ha den =)
Jag bor i stockholm så jag har tyvär inga tips på catering i malmö men det är bara fråga om du undrar över något annat eller vill ha synpunkter