The secretbride skrev 2011-02-04 14:02:29 följande:
Vi ska uppleva paris =) har bl.a. hittat ett "parispaket" på "boxoffice", inkluderar middag i Eiffeltornet, båttur på seine och avslutar med show på Moulin Rouge =) sen kommer vi nog promenera runt mycket och äta god mat. Jag har hört flera som tyckt att lovren vart en besvikelse, varför blev du besviken? man kanske har för höga förhoppningar? egentligen är jag inte så intresserad av titta på sånt men just för att det är "louvren" måste man gå dit känns det som. Finns det något mer du kan rekomendera, typ någon restaurang som utmärkte sig eller en plats?
Jag blev besviken på Louvren dels för att jag tycker att det är väldigt tråkig konst till största del (mycket religiösa motiv), dels därför att det var ganska svårt att hitta. Det är helt sjukt stort och jag tror att man måste vara mer förberedda än vad vi var så man vet vad man vill se och var man ska. Det enda som var lätt att hitta var Mona Lisa =) Tyckte helt enkelt inte att det var värt pengarna.
När det gäller mat och dryck så tänk på några saker: Skaldjur var gott på flera restauranger så testa gärna det om ni gillar det. De flesta restauranger serverar rödvinet kallt vilket jag personligen avskyr. Min systers vita vin var ljummet och rödvinet kylskåpskallt. Kanske kan man säga till på vissa ställen att man inte vill ha det så?
Quartier latin var väldigt mysigt att ströva runt i, speciellt om man är kär kan jag tänka mig =) Där finns också många mysiga restauranger och caféer.
Är du intresserad av skor och väskor så kommer du inte bli besviken. Min syster är skogalen och hon hittade en jättelång gata med bara skoaffärer och alla var helt ok pris på. Kommer dock inte ihåg vad denna gata hette men det finns säkert flera =)
Hoppas ni får en helt underbar Parisresa!