• Tinzi

Vad fick du betala för din brudbukett?

Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.

• Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?
  • nattmaran

Jag vet inte men tycker att det ligger på många olika nivåer. Vet ej om man får någo uner 1000:- DÄREMOT HAR JAG SETT UPP MOT 3000:- på något ställe då man kikat runt

• Skitliten

Beror pa vilka blommor du vill ha. Är det specifika önskemal som floristen behöver beställa blir det dyrare sa klart. Tycker dock att de flesta landar pa runt 2500:- om man vill ha en "volym"
    Vill du komma billigare undan, sa välj stora blommor som fyller ut. En del väljer att ha nagra kallor bundna tillsammans i vackert band. Billigare men oerhört vackert och stilrent.
    Lycka till! 

• Mariabridetobe

När jag kollade runt, och frågade om runda buketter (vilket jag vill ha) Så sa de ungefär: 800-1000 kr för en handbunden och 1200-1500 för en i hållare (så den håller sig länge) men sen beror det på vilka blommor man vill ha. jag vill ha rosor och grönt och ev någon blomma som är säsong då.

• SnartFruSir

Hos de florister jag varit hos har de sagt att ca 120 kr/corsage, 300-400 per tärnbukett och upp till 1500 för brudbuketten. Berodde på hur stor bukett jag ville ha och tydligen så varierar rospriserna rätt rejält.

Enklare buketter kunde man få för mellan 800-1000 kr. Men allt varierar näl beroende på var i landet man befinner sig.

• Tinzi

Oki, tack, jag ska ha rosor och lite speciella blad, får nog kolla mer exakt här där jag bor :)

• Snigel Bee

140 kr :P Bild finns i galleri

• Emblas Mamma

Om man nu betalar ca. 1500 för sin bukett, hur mycket av dom pengarna är för blommor och hur mycket för arbete?
    Eller 3000?
    bara lite nyfiken på vad det kostar att sätta ihop buketten och inte vad blommorna kostar.. :)

• JoR
    Snigel Bee skrev 2010-12-25 09:25:05 följande:
    140 kr :P Bild finns i galleri
     Och vart köpte du den om man får fråga? :)
  • SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2010-12-25 11:37:54 följande:
    Om man nu betalar ca. 1500 för sin bukett, hur mycket av dom pengarna är för blommor och hur mycket för arbete?
    Eller 3000?
    bara lite nyfiken på vad det kostar att sätta ihop buketten och inte vad blommorna kostar.. :)
    Klart att priset varierar beroende på hur lång tid det tar för floristen att sätta ihop buketten och vad man väljer för blommor. Men jag skulle tippa 50% arbete och 50% blommor, på ett ungefär. Har en kompis som är landskapsarkitekt och hon sa att det är ju ett hantverksyrke och där brukar man väl uppskatta att timarvodet är mellan 500 - 1000 kr beroende på geografiskt läge och "status". Florister på handelsträdgårdar tar t.ex. inte lika mycket betalt för vare sig blommor eller arbete som florister i blombutik gör. Men vill du vara helt säker så får du nog fråga en florist som är verksam på din ort :)
Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?