Vad fick du betala för din brudbukett?
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Behöver veta då jag fixar med budgeten...ej kollat runt ännu, men vill veta ungefär bara.
Jag vet inte men tycker att det ligger på många olika nivåer. Vet ej om man får någo uner 1000:- DÄREMOT HAR JAG SETT UPP MOT 3000:- på något ställe då man kikat runt
Beror pa vilka blommor du vill ha. Är det specifika önskemal som floristen behöver beställa blir det dyrare sa klart. Tycker dock att de flesta landar pa runt 2500:- om man vill ha en "volym"
Vill du komma billigare undan, sa välj stora blommor som fyller ut. En del väljer att ha nagra kallor bundna tillsammans i vackert band. Billigare men oerhört vackert och stilrent.
Lycka till!
2000 kr
När jag kollade runt, och frågade om runda buketter (vilket jag vill ha) Så sa de ungefär: 800-1000 kr för en handbunden och 1200-1500 för en i hållare (så den håller sig länge) men sen beror det på vilka blommor man vill ha. jag vill ha rosor och grönt och ev någon blomma som är säsong då.
Hos de florister jag varit hos har de sagt att ca 120 kr/corsage, 300-400 per tärnbukett och upp till 1500 för brudbuketten. Berodde på hur stor bukett jag ville ha och tydligen så varierar rospriserna rätt rejält.
Enklare buketter kunde man få för mellan 800-1000 kr. Men allt varierar näl beroende på var i landet man befinner sig.
Oki, tack, jag ska ha rosor och lite speciella blad, får nog kolla mer exakt här där jag bor :)
140 kr :P Bild finns i galleri
Om man nu betalar ca. 1500 för sin bukett, hur mycket av dom pengarna är för blommor och hur mycket för arbete?
Eller 3000?
bara lite nyfiken på vad det kostar att sätta ihop buketten och inte vad blommorna kostar.. :)