Inlägg från: SnartFruSir |Visa alla inlägg
  • SnartFruSir

Vad fick du betala för din brudbukett?

Hos de florister jag varit hos har de sagt att ca 120 kr/corsage, 300-400 per tärnbukett och upp till 1500 för brudbuketten. Berodde på hur stor bukett jag ville ha och tydligen så varierar rospriserna rätt rejält.

Enklare buketter kunde man få för mellan 800-1000 kr. Men allt varierar näl beroende på var i landet man befinner sig.

• SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2010-12-25 11:37:54 följande:
    Om man nu betalar ca. 1500 för sin bukett, hur mycket av dom pengarna är för blommor och hur mycket för arbete?
    Eller 3000?
    bara lite nyfiken på vad det kostar att sätta ihop buketten och inte vad blommorna kostar.. :)
    Klart att priset varierar beroende på hur lång tid det tar för floristen att sätta ihop buketten och vad man väljer för blommor. Men jag skulle tippa 50% arbete och 50% blommor, på ett ungefär. Har en kompis som är landskapsarkitekt och hon sa att det är ju ett hantverksyrke och där brukar man väl uppskatta att timarvodet är mellan 500 - 1000 kr beroende på geografiskt läge och "status". Florister på handelsträdgårdar tar t.ex. inte lika mycket betalt för vare sig blommor eller arbete som florister i blombutik gör. Men vill du vara helt säker så får du nog fråga en florist som är verksam på din ort :)
  • SnartFruSir
    Emblas Mamma skrev 2010-12-25 13:27:51 följande:
    Frågan är om jag skulle tjäna på att en god vä ntill mig sätter ihop buketten - hon har utbildat sig till att kunna göra det.
    Men man måste äl ändå köpa en slags behållare eller något som får blommorna att vara vackra länge?
    Vad kan en sån kosta? Och tjänar man på det om hon gör det gratis? :)
    Det gör du säkert. Men om hon är utbildad så måste det nästa vara bättre att du frågar henne vad hon behöver. Hon kanske kan binda buketten samma dag och mig veterligen så räcker det med att man ställer blommorna kallt... Men det beror kanske på vad du ska ha för blommor och typ av bukett, så då är vi tillbaka på ruta ett.
Svar på tråden Vad fick du betala för din brudbukett?