• Jessan83

Blomågen är klar! (bild)

Gjort klart blombågen (hjärtat). Gjorde i plast efetrsom det blir för stressigt att göra det sista dagen med färska blommor. Vad tycks?

=)
  • Svar på tråden Blomågen är klar! (bild)
  • Glamourama

Bra gjort! Ser fint ut.

• nattmaran

Åh så fint, vad duktig du är

• Skitliten

Jättefint!!! Vilken fin idé! Den kanske man skulle ta och kopiera

• Jessan83

Tack! Gifter oss nu på nyår så färgtemat är silver, vitt och midnattsblått. =) 

• 4Juni2011

Jättesnygg! Hur har du gjort den? Var det svårt?

• Jessan83
    4Juni2011 skrev 2010-12-21 08:14:49 följande:
    Jättesnygg! Hur har du gjort den? Var det svårt?
    Nej det var inte svårt. Sambon jobbar med plexiglas så han skar ut hjärtat sedan köpte jag allt jag ville klä det med (tacksamt med vinterbröllop) eftersom jag kunde använda mig av mkt julpynt och ta grenar, gran ute och spraya i silver :) Den är ju lite julig men tycker det passat på ett nyårsbröllop :) Sedan kommer vi fästa två krokar i taket och hänga den ovanför oss =)
  • Moster Stina

Blev jättesnyggt!
    Jag har gjort ett liknande men ändå inte. Kolla i mitt galleri ni som vill inspireras.

• Jessan83

Tack, ditt hjärta var jättefint!

• baby74

Jättevackert! Vad duktig du är!!

• vår2011
    Moster Stina skrev 2010-12-22 09:41:54 följande:
    Blev jättesnyggt!
    Jag har gjort ett liknande men ändå inte. Kolla i mitt galleri ni som vill inspireras.
    Vad fint!! Vad har du tilverkat ditt hjärta av?
  • Moster Stina
    vår2011 skrev 2011-01-10 23:24:50 följande:
    Vad fint!! Vad har du tilverkat ditt hjärta av?
    Detta har jag använt:

Grov men lättformad ståltråd till att forma ett hjärta. (går att justera formen efteråt, om man inte blir nöjd direkt)

Ett grönt påslakan i hemsk kvalitet (polyester) som inte gick att använda. (felköp i en billig affär)
    Detta klippte jag i långa remsor med blad som stack ut. Olika långa sjok. inget noga alls. Lite olika form på bladen.

Klädde sen hela hjärtat med bladen, och med tunn ståltråd som jag surrade fast allt med. Resultatet såg ut ungefär som ett ett hjärta gjort i björklöv.

Men för att piffa upp det lite testade jag att göra näckrosor/pionliknande blommor av fiberväv, som jag ändå hade hemma.

Klippte först 1-2 dm stora, olika flikiga eller  rundade stjärnor.Lade sen typ 3-4 sådana men olika på varandra, och surrade ihop mitten med ståltråd.
    De blev jättefina, men ännu finare blev dem som jag färgade med röbetssaft. (färsk rödbetsavkok) (obs, det är inte färgäkta!!!)
    Surrade sen fast dessa blommor på lövhjärtat.
    Det tog sin tid, och klippbitar av fiberväv flög över hela huset. Men ett tips är att göra detta framför TV:n. Då går tiden fortare.

Anledningen till att jag valde att göra så här, var bara för att vi ville spara pengar, och släktingars, och vänners tid. Vi kommer alla vara strängt upptagna med annat dagarna före bröllopet i sommar.
    Det får alltså bli ett alldeles konstgjort hjärta istället för en brudbåge!
Svar på tråden Blomågen är klar! (bild)