Inlägg från: prinsessanogrodan |Visa alla inlägg
  • prinsessanogrodan

Likadana ringar!

Vi har inte likadana ringar och vi är lika kära och lyckliga för det Vi har samma material (titan) och samma bredd (6 mm) men det är de enda likheterna. Vi ska köpa vigselring till mig men m2b vill inte ha en ring till så då blir det änne mer "olikt" men vi kommer vara lika gifta för det

Ingen har ifrågsatt vårt val att inte ha likadana ringar! Har aldrig hört att något par som valt olika ringar har blivit utsatta för frågan varför det inte har likadana ringar faktiskt. Folk blir bara glada när man förlovat sig ju, alla och jag menar verkligen alla har bara varit glada för oss, inga sura miner, ingen konstig fråga om ringarna, utan bara ren glädje!

Visst är det en romantisk tanke att ha likadana ringar men....ärligt talat även om vi har ungefär samma smak när det gäller smycken så är det ju så att vi är 2 individer med varsin smak. Vi har oftast samma smak men vi är ju inte enäggstvillingar (kanske även enäggstvillingar har olika smak ibland?)
    Och om tjejen vill ha en ring med tex diamanter och killen inte vill ha det i sin ring (oftast är det väl bara tjejen som vill ha diamanter i sin ring?) så blir det ju inte likadana ringar även om allt förutom diamanterna är lika....

Nånstans är man ju också 2 individer i ett par och även om jag och m2b är lika i mångt och mycket så är vi ändå olika på vissa saker, helt naturligt och normalt och inget att vara rädd för tycker jag.
    Jag och m2b gillar tex inte alltid samma maträtter: M2b gillar vita bönor och bacon och jag får nästan kväljningar av lukten....Jag hindrar inte honom att äta det och han tvingar inte mig att smaka....Oki nu kanske det var en märklig jämförelse mellan ringar och mat men ändå....principen är densamma.

Man ska ha sin ring resten av livet, den ska passa ens personlighet och ens liv och man ska älska den. Klart att man vill att ens blivande man/fru ska tycka att ens ring är fin men att man måste ha likadana ringar...näe det tycker inte jag. Kärleken sitter inte i ringen. Ringen är symbolen för att är förlovad/gift/upptagen men den är inte själva kärleken. Om man har olika ringar, likadana ringar, billigare ringar, dyra ringar, ring med stor fet diamant, släta ringar eller whatever....ringen är fortfarande inte själva kärleken.

Svar på tråden Likadana ringar!