Göra egna kort! Tips och trix.. :)
Jag har surfat rnt som en galning och tittat på kort efter kort och det finns ju hur mkt fint som helst att skicka efter! men nu lutar jag åt att jag vill göra våra inbjudningar själv.. Vi har bestämt oss för att först skicka ett "save-the-date" kort i februari och sedan skicka inbjudningarna ca 3 månader innan dagenB som för oss är i november.
Vi ska ha svart-vitt-silver-diamanter-tema så det är utgångspunkten när jag spånar.
Största problemet är tt jag vill ha ALLT!! ;) Jag vill ha transparentpapper, jag vill ha en bild på oss, jag vill ha sidenband.. haha.. ja det är mkt att tänka på! ;)
Min tanke är att till inbjudningarna ha ett svartkort ni vet ett i vanlig storlek som man öppnar och det är förseglat med ett sidenband i (svart? silver? vitt?) och innuti är det en bild på oss framför kapellet? och över det ett transparentpapper med all text på.. blir det för mkt tror ni?
Till sve-the-date tänker jag köra på samma sak fast dela ett kort så de blir två kort (alltså hälften så höga) med samma band och samma transparenta papper men istället en bild på våra händer fr förlovningsdagen?
Vad tror ni?
Vart kan jag köpa alla saker till bästa pris? Kollat endel på kort men jag tycker dom är ganska dyra faktiskt..