• Hon sa ja

Göra egna kort! Tips och trix.. :)

Hej. 

Det låter kanon ju! Jag tror inte att det behöver bli så svårt. Ni är ju två som gör, då går det "fort" ;)

Vi köpte hela förpackningar med A4-papper och vek till den storleken vi ville ha. Det blir ju lite jobb med att skära, om ni vill ha en annan storlek, men det är mycket billigare än att köpa färdiga kort. Vi köpte på Panduro, men det finns på Svanströms och andra pappersaffärer också. Det finns en hel del på nätet också tror jag...

Vi vek ett A4 så det blev tre delar och satte foto på oss på en sida och ett litet kuvert med praktisk info i. I mitten satte vi genomskinligt papper med text. Det blev fint. Det kan vara värt att testa ett par varianter, med olika genomskinlighet på bilden respektive texten, för vissa kombinationer blev "plottriga" och svårläsliga. Poängen är ju att folk ska se både bilden på er och texten.

Tips; Det finns jättefina "diamanter" med klister på baksidan på t ex Panduro (ja, det är min favoritaffär, haha) som ni kan sätta på framsidan i mönster eller monogram. Kanske blir dyrt om ni ska ha många, men att sätta ett B på framsidan kanske räcker...  Eller tre stycken i hörnet... Jag spann visst loss lite på er inbjudan, men jag skyller på att den lät så fin! 

Lycka till! 

• Hon sa ja

Åh vad fint med diamanter på bordet. Det är ju kanon om det går igen i inbjudningar, dukning och annat. Vi kör lite mera skärgårdstema så diamanterna fick lämnas på hyllan... 

Vi köpte tjocka papper till själva kortet och genomskinliga och båda gick bra i skrivaren, så det är nog inga problem. Kolla på förpackningen bara, där står det om de går att köra i skrivare. 

Jag ska kolla om jag har några bra kort på inbjudningarna. De är redan skickade, så jag får förlita mig på det vi fotade under tiden :) Återkommer när jag kollat. 

Svar på tråden Göra egna kort! Tips och trix.. :)