Har hittat en resa till thailand! Behöver lite råd?
Jag tänkte på en annan sak innan jag tipsar. Khao Lak är inte så kännt för att vara lungt. Det är rätt högt tempo där. Sedan brukar det finnas lite minimarkets runt hotellen, men det är inte säkert att de säljer blöjor där.
Jag själv har inte åkt vanlig taxi i Thailand, utan Tuk tuk.
tuk tuk :) Och jag tror hon sitter säkrare i ert knä än på kudde, för det finns inte alltid bälten.
Men jag föreslår att ni åker till ett ställe som har t.ex. bamseklubben, så får hon gå på små äventyr, rita, dansa sjunga, med andra barn någon timme om dagen. Då får ni också lite ensamtid även om ni ligger i solstolarna bredvid bamses hus. Fast Sungarden tror jag är vings variant. Och det är liknande koncept.
Gör de saker med henne som hon tycker om hemma. Gillar hon djur, gå och titta på apor. Gillar hon att plaska, så köp flytleksaker hon kan ha kul med. Jag själv gillade att åka båt och segla redan som liten, så en båtutflykt hade kanske varit mysigt?
Sedan brukar det finns massor med anslag om utflykter väl på plats. Ett tips kan i sådant fall vara att åka med de lokala utflykterna istället för de charterbolagen gör. Oftast får man mer för pengarna och se mer än bara de turistiga.