Emblas Mamma skrev 2010-12-28 16:38:09 följande:
Känns ju skönt att man kan köpa mat hela dagen i allafall :)
Känns rätt dumt att fråga faktiskt , men jag har aldrig varit i thailand innan utan bara i medelhavsländerna. Försöker verkligen att inte ha några fördomar, det är säkert bättre i Thailand på många vis:)
Men har man aldrig varit där så vet man ju inte så mycket..
Detta hotellet har jag och gubben kollat på nu:
Blue Village Exotic – Merlin Beach Resort FFFFF
Och det är från fritidsresor.
Verkar jättefint! Men det svider som sagt lite i plånboken. För hela familjen i två veckor inklusive frukost, försäkringar, avbokningsskydd, bussresa och bamseklubben (och allt det andra) skulle det kosta 47.000 kr.
hjälp!
Just nu har jag precis så mycket pengar på kontot så det känns som om jag skulle klara av det. Men bröllopet har vi ju lite kvar att betala på, men till bröllopet är det nästan 6 månader och till resan över ett år.. Och vi har ju redan betalt massor - ja det mesta till bröllopet som ska betalas..
så visst borde vi klara oss!
Men visst svider det lite.. fast man vill ju såklart ha det där lilla extra på bröllopsresan, det är klart..
det är ju bara en gång kanske..
Du vet att du inte måste betala resan direkt också? Man betalar först en handpenning, och sedan betalar man resterande när det börjar närma sig avresa. Men de tär ju eran bröllopsresa. Ni kan säkert få en underbar resa vart ni än åker eftersom syftet med resan väger upp så mycket. Men vill ni åka till Thailand tycker jag ni ska göra detta alla gånger!
Jag var på Lanzarote med min mamma när jag var 4 år och gick på Bamseklubben. Jag hade svinkul. Och varje fredag var det skattjakt (man hittade en kista med godis -magiskt!!! (när man var 4...) ). Så skulle jag åka med barn så hade jag absolut åkt till något liknande ställe.
Vår bröllopsresa kommer nog landa på runt 55 000 kr, men då åker vi till ett all inclusive-ställe i Mexiko, så vi kommer inte ha några andra kostnader för mat om vi inte vill det själva. Så lite färre fickpengar till mat, men mer till utflykter och äventyr ;)