• 1700tal

Pris för godisbuffe?

Tolka inte detta fel nu, det är inte kritik men kan inte låta bli att undra.. Varför ska ni ha godisbuffé? Det är ju många som medvetet låter bli godis eller inte gillar det. Ett halvt kilo godis per person låter extremt mkt! Som gäst skulle jag på ett sånt bröllop äta 5-10 chipsbitar och inget godis... Lite knepigt... Men som sagt, gå inte i taket för min kommentar, det är bara menat som en neutral "in put".

• 1700tal

Såg nu att sebastiana skrev ett halvt HG, inte KG! Ursäkta mig...

Nu har jag tänkt efter lite och du kanske menade att ha lite godis- och chipsskålar efter middagen? Jag tolkade det som att bara ha det, istället för mat. Det var nog inte så du menade! Stupid me! 

Såg framför mig ett långbord med 30 kg godis (á la anna skippers skräckbord!)...

• 1700tal
    Emblas Mamma skrev 2010-12-29 18:34:38 följande:
    hmm, jag har med funderat på lite godis - älskar godis!
    Men har också funderat på att ha lite frukt samtidigt på bordet. lite jordgubbar och meloner typ.. Men visst är det otroligt svårt att beräkna!
    och kanske lite salta pinnar med - alltid gott :D
    Ja, snälla ni godismonsterbrudar - ta med lite frukt oxå för oss/de gäster som avskyr godis!
  • 1700tal
    förlovadflicka skrev 2010-12-30 07:58:52 följande:
    Vilken fråga, "varför ska man ha godisbuffé?" Det är så otroligt snyggt, man kan göra jättemycket fint med det och det är gott ^^ (menar inget illa om frågan , är bara en sån godisgris :P)
    Vi ska ha godisbuffé på vårt öppet hus innan festen men då ska vi också ha tårt och kak-buffé så det är ju inte som att man måste älska godis för att få något att äta. Gillar man inget sött är det lite synd om en dock men vi har inga nära som inte kan ta en tårtbit nån gång då och då iaf. Och förhoppningsvis kommer inte folk bara för att äta, jag hade inte brytt mig om det inte fanns något jag tyckte om, var nyligen på ett sånt bröllop, de bjöd inte på mat, bara kakor och det var inte särskilt gott men det spelar väl ingen roll? :)
    Jo, men som jag sa - jag såg ett Anna Skipperbord framför mig men tonvis med godis istället för mat.... Inte några små skålar med plockgodis och snacks. Det var ju jag som nog misstolkade hela trådstarten..

Har man bara frukt oxå, då är det ju grönt och alla blir nöjda! Och har man kakor och tårta oxå, då är det ju som vilket kalas som helst. Men 100 pers som godisfrossar - huuu jedamej!
Svar på tråden Pris för godisbuffe?