Inlägg från: förlovadflicka |Visa alla inlägg
  • förlovadflicka

Pris för godisbuffe?

Vilken fråga, "varför ska man ha godisbuffé?" Det är så otroligt snyggt, man kan göra jättemycket fint med det och det är gott ^^ (menar inget illa om frågan , är bara en sån godisgris :P)
    Vi ska ha godisbuffé på vårt öppet hus innan festen men då ska vi också ha tårt och kak-buffé så det är ju inte som att man måste älska godis för att få något att äta. Gillar man inget sött är det lite synd om en dock men vi har inga nära som inte kan ta en tårtbit nån gång då och då iaf. Och förhoppningsvis kommer inte folk bara för att äta, jag hade inte brytt mig om det inte fanns något jag tyckte om, var nyligen på ett sånt bröllop, de bjöd inte på mat, bara kakor och det var inte särskilt gott men det spelar väl ingen roll? :)

• förlovadflicka
    Emblas Mamma skrev 2011-01-02 19:32:10 följande:
    VAR hittar man sånt häftigt godis hän? :D
    Ser så gammeldags ut :P fint!
    Du får väl leta efter godisbutiker där du bor. Brukar finnas gulliga grejer i typ såna små söta butiker som har lite inredning, lite godis, du vet :)
  • förlovadflicka
    Dejli skrev 2011-01-02 20:15:57 följande:
    Ser ut som ett helt bord med Grännapolkagrisar ;) Ser fint ut, men skulle verkligen inte vilka slabba med jätteklubbor på ett bröllop... Men går säkert att göra lika färgglatt och fint med mer lättätet godis.
    Vi ska köpa såna stora klubbor att ha ändå, barnen kan gilla det och det gör jättemycket för det estetiska att ha lite olika längder, former och färger :)
  • förlovadflicka
    gotmynailsdid skrev 2011-01-02 16:40:12 följande:
    Tycker att lösgodis och chips känns lite... nja, jag vet inte. Typ fredagsmys hemma hos familjen Svensson? Asså inget fel med det, men lite för alldagligt typ. Istället för att dunka ut stora skålar med lösviktsgodis kanske det är trevligare att ställa fram snygga, stora glasburkar och kanske nån cool glasvas fyllda med söta klubbor, färgglada pulverfyllda "tefat" och typ kolor och chokladpraliner i snyggt papper? På Martin Olsson har dom stora påsar (tror på typ mellan 1-2 kg?) med sjyssta praliner i olika färg o form från italienska Per Te. Jättegoda och väldigt fina utan att det drar iväg i priset. Om man nu veeerkligen vill ha chips också är det ju kanske lite fräschare att lägga upp en snygg korg fylld med småpåsar (alltså den här absolut minsta storleken som typ alla chipsmärken har) från engelska Tyrells? Då håller man ju temat man önskar men gör det utan att det blir OLW o Karamellkungen liksom....
    Missade ditt inlägg, precis vad jag tänker, hur kul är det att sätta fram lite lösgodis? Då kan man ju lika gärna vara utan, man vill ju inte att det ska bli barnkalas...
Svar på tråden Pris för godisbuffe?