Är problem med övervikt/rökning verkligen något som bara angår en själv?
Är själv överviktig och anser inte någon ska betala någon magsäcksoperation för mig. Vil dock inte ha en heller. Gör det i så fall på det gamla hederliga sättet genom att sluta äta godis och röra mig mer. Följd sjukdomarna som diabets och högt blodtryck kommer jag få iaf eftersom de ligger i generna. Alla i min släkt oavsett om de är smala eller tjocka brukar få dem efter 40.
Däremot tycker jag inte att det rör någon annan om man är överviktig eftersom man inte skadar någon annan än sig själv.
Rökare däremot är jag jäkligt trött på. Kan då inflika att större delen av min och min blivandes släkt röker t.o.m våra föräldrar och syskon. De har ingen respekt för andra. De tänder bara den där cigaretten oavsett var de befinner sig. Jag är trött på att andas in röken eftersom jag inte mår bra av den. Min blivande är allergisk mot cigarettrök så han kan få andnöd av att andas in den.
Enligt mig borde alla få den vård vi behöver oavsett om det är självförvållande eller inte. Vi är dock bara männskliga och det är männskligt att fela.