Är problem med övervikt/rökning verkligen något som bara angår en själv?
fast jag tycker också det är SJUKT fel att röka.
Varför förbjuder man inte bara ciggisar? :)
Man VET ju att det är dåligt som fanken för lungorna av rökning, har man varit och pratat med en astmasköterska på riktigt så är man nog inte så sugen på rökning sen.
Spelar ingen roll om inte ALLA drabbas av KOL - lungorna drabbas i vilket fall som helst. Efter en viss ålder börjar vår lungkapacitet att tryta och är man rökare så går detta 5 gånger fortare utför.
Att rida och kampsporta är ju inget som är garanterat farligt. Det kan vara sunt och bra för kroppen istället. Och dessutom klarar man en olycka lättare om man är fysiskt tränad som en som rider - än om man är en rökare.
Men självklart ska vi inte lägga oss i vad andra gör, men FLER borde få information om hur idiotiskt det är att börja röka - mest de unga. Då menar jag riktig information inte bara "det är farligt att röka du kan dö".
Vem byr sig då?
Sen tycker jag det är lite smålöjligt att de vuxna fortfarande kör med:
"på min tid så visste vi inte att det var farligt att röka"
Dom trodde alltså det var helt okej att spotta in massa rök i lungorna utan att det skulle hända något..
hmm?
Men även om det inte har kommit fram något om att det är farligt att äta grus så tror jag inte att jag skulle börja äta grus för att jag inte visste att det var farligt..
jag menar - alla måste ju ha ett sunt förnuft! ;)
Det är viktigt att hindra folk från att börja röka från början. Så är det bara.