• cilla1973

lite fundersam.. vad tycker ni

Hej på er!

Jag har en fundering och kan inte rikigt bestämma mig. Vad tycker ni?.. jag har lagt upp 3 olika buketter på mitt bildgalleri. Där finns även brudklänningen. Framsidan är vit/ivory med ett röd band upp till. Vilken passar tycker ni?

Var förbi floristen här och hon sa bara hitta något på nätet?. Fick inte så mycket hjälp vad som skulle passa?...så nu får ni fundera och komma med andra förslag om det finns florister här.

(nästan 5 måna kvar)

• Svar på tråden lite fundersam.. vad tycker ni
  • Moemoe

Är inte florist eller så, men av dem tre tyckte jag de två på överst raden i galleriet passade bäst. Den tredje var fin, men lite plottrig, många olika blommor och klänningen är väldigt stilren så det passade inte riktigt tycker jag. Men smaken är ju delad. :)

• Chiara

tyckte om den vita med kallor kankse skulle lägga till 2 röda rosor som symboliserade er i bukten men annars så var den helt klart den finaste :) men kanske är för att jag själv vill ha lila kallor i min buket :) haha
    gillade din klänning :)

• sofi 88

Jag tyckte den med kallor var fin, de andra två var lite för plottriga för min smak. Jag gillar runda buketter som är lite enklare. Själv tänkte jag ha en ganska rund och tät bukett med vita rosor och i den ska jag har en lila orkidé med en svart nål genom eftersom färgtemat är vitt, lila och svart. Sen ska jag ha ett lila band runt stjälkarna fastsatt med svarta nålar. Så fundera lite på vilken form du gillar på buketter och vilket färgtema ni har. Tror det ska finnas en del bilder här på bt som man kan söka på och titta igenom.

• passionsblomman

MIn första åsikt är att jag tycker du ska byta till en florist som är lite kreativ och tillmötesgående. Att bara be någon plocka fram bilder på vad någon ANNAN redan skapat, är lite som att vara kock och inte vilja göra egna recept till egna matupplevelser.

Sedan tycker jag att det finns flera alternativ som skulle vara snyggare till den klänningen än de exempel du visar, men det är helt orimligt att sitta och sätta ihop detaljerade förslag till folk så här över nätet. Det är det du ska ha floristen till . Hon/han ska vara en aktiv del i skapandet och designen tycker jag. Då brukar det ofta bli tom bättre än bruden någonsin kunde föreställa sig.

Jag skulle definitivt plocka upp det vinröda i klänningen men jag tänker spontant på nättare och slankare buketter än de du visar, antingen lång och smal i likhet med der röda "bandet" eller en striktare "famnbukett" och då hellre vinröda Kallor än vita. Alternativt en riktigt rejäl och yvigare lite tuff "droppe" utan den strikta formen, eller en verkligt rund och mycket städad och eegant form av rosor, kanske med orkidéklockror fästa i formen.
    Vinröda Kallor, Phalaenopsisorkidéer i vitt och vinröda rosor är blommor som alla skulle funger bra i flera av varianterna. Även vinröda eller vita Pioner finns den tiden du gifter dig och är ju mycket användbara.
    Men prata med någon annan flroist , som tycker det är roligt att formge och skapa, så du får ordentlig valuta för pengarna!!! 

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Emblas Mamma

den första buketten :)

• turbovampyria

Gillade den första bäst.

• Sivalinga

Den med kallor var finast! Men jag tycker också att de skulle ha varit lite rött med i buketten! Och BYT flortist!

• Sarastiko

Jag tycker också du ska plocka upp det vinröda i klänningen med vitt och rött.. =) kan inte så mycket om blommor men  något i stil men denna kanske?

• MrsT2011

Jag är inte florist men tänkte dela med mig av min egen idé om brudbukett. Jag vill ha en droppformad bukett som endast består av tre sorters stora, runda blommor. Nu är blå hortensia min huvudblomma, men den kan lätt bytas ut mot något rött:

Grand prix är en mörkröd, stor ros som blir jättevacker till din klänning, jag har en tärnklänning i precis den färgen och på det bröllopet bestod hela brudbuketten av dessa rosor, färgmatchningen var löjligt bra!

Sedan gillar jag rosen avalanche väldigt mycket, den är ivory-färgad. Om du tycker det blir för mycket rosor är vit hortensia eller vit pion bra alternativ, men dessa blommor är mer åt det kritvita hållet.

Som sista färg väljer jag ljusgrönt, och då är daggkåpa, grön hortensia eller grön nejlika bra alternativ.

Lycka till!

Svar på tråden lite fundersam.. vad tycker ni