Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

lite fundersam.. vad tycker ni

MIn första åsikt är att jag tycker du ska byta till en florist som är lite kreativ och tillmötesgående. Att bara be någon plocka fram bilder på vad någon ANNAN redan skapat, är lite som att vara kock och inte vilja göra egna recept till egna matupplevelser.

Sedan tycker jag att det finns flera alternativ som skulle vara snyggare till den klänningen än de exempel du visar, men det är helt orimligt att sitta och sätta ihop detaljerade förslag till folk så här över nätet. Det är det du ska ha floristen till . Hon/han ska vara en aktiv del i skapandet och designen tycker jag. Då brukar det ofta bli tom bättre än bruden någonsin kunde föreställa sig.

Jag skulle definitivt plocka upp det vinröda i klänningen men jag tänker spontant på nättare och slankare buketter än de du visar, antingen lång och smal i likhet med der röda "bandet" eller en striktare "famnbukett" och då hellre vinröda Kallor än vita. Alternativt en riktigt rejäl och yvigare lite tuff "droppe" utan den strikta formen, eller en verkligt rund och mycket städad och eegant form av rosor, kanske med orkidéklockror fästa i formen.
    Vinröda Kallor, Phalaenopsisorkidéer i vitt och vinröda rosor är blommor som alla skulle funger bra i flera av varianterna. Även vinröda eller vita Pioner finns den tiden du gifter dig och är ju mycket användbara.
    Men prata med någon annan flroist , som tycker det är roligt att formge och skapa, så du får ordentlig valuta för pengarna!!! 

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden lite fundersam.. vad tycker ni