HJÄLPPP Söker en kvinnlig filmare, som kan filma mitt bröllop!!
Men hm, blir lite fundersam.. Hur kan då i så fall själva vigselceremonin gå till om man ska dela på män och kvinnor? Hur kan alla då få se vigseln? Om bara vissa har slöja och det här är så högtidligt (antar att det är mer noga med slöja då, även den kristna traditionen är ju lite mer stram så, inga bara axlar i kyrkan osv...), hur klarar männen då att vistas i samma religiösa rum som kvinnor utan slöja över huvudtaget? Alltså jag menar om man är i olika rum - hur genomför man då vigseln så att båda könen får bevittna den?
Men om det är så noga på bröllop med att kvinnor som inte är släkt med männen inte ska visa håret - måste inte även den kvinnliga fotografen ha slöja?
Aldrig varit på muslimst bröllop, blir lite nyfiken...
Men ang. den kvinnliga fotografen, såvida hon inte ska bära slöja är det väl inte nåt svårt att hitta en. Bor själv i Linköping och satt och googlade på fotografer och det framkommer ju på deras namn om de är en tjej eller kille.
Jag gillade bilderna från denna kvinnliga fotograf i link.. Men det finns ju en hel uppsjö fotografer i Linköping!
http://www.fotografsatu.se/?page_id=63