sunsey skrev 2011-02-12 21:19:07 följande:
Hej alla !
Vad pyssliga ni är och vilka bra idér ni har!
Jag skulle vilja ha hjälp av er. Vårt bröllop är i juni och vår tema är Vintage. Hur kan man fixa inbjudningarna så de får den rätta känslan? Och hur i alla fridens namn ska man dekorera borden? Hade tänkt mig lite kristaller, eller stora låtsasdiamanter.. Vill hitta nåt vintageaktiga namnskyltar.. Nåt tips??
Vårat bröllop kommer oxå att vara vintageinspirerat med lite andra influenser oxå. Jag kommer att göra inbjudningarna med ett vikt papper (vikt som en lucka man öppnar) sen kommer jag att sätta ihop en bred pappersremsa som träs över för att hålla luckorna stängda (om du fattar) på den remsan limmar jag fast ett spetsband och knyter ett smalt peachfärgat sidenband runt. Väntar på att papprena ska komma på posten så att jag kan göra en prototyp... kan försöka ladda upp en bild senare.
För att fånga en vintagekänsla kommer vi ha spetsdetaljer i dukningen blandade vaser av gamla flaskor i olika storkek o form. Placeringskorten kommer ruffas till i kanterna o få en lite nött känsla. Övrig dekoration i lokalen kommer bestå av blandade gamla prylar, en gammal skrivmaskin tillexempel, gamla foton från mina morföräldrars bröllop. gammal barometer o klocka i mässing mm gamla böcker..
Samla gamla prylar o använd i dekorationen, besök loppisar, se vad du har hemma, kolla tradera....
Udda porslin i mormorsstil är ett annat tips.