• Just Me

Pysseltråd med tips och idéer

Tinzi skrev 2011-10-05 10:16:40 följande:
    Åh en fråga!

Jag lyckasd inte få till bra gästpresentationer på alla 98 gästerna, utan bara hälften är jag nöjd med, sen tar det upp masssa sidor i festhäftet, OCH jag får svårt att förstår hur jag skall ordna med sidorna, jaja tycker NI att det är tråkigt med ett festhäfte UTAN gästpresentationer utan bara andra saker ca. 10 sidor?

har funderat lite på om jag skulle kunna använda gästpresentationerna till ngt annat där jag slipper grejja m. det i datorn, men vart kan man använda det utövr festprogrammet?
    På ett bröllop som jag var på, så hade de ingen gästpresentation, däremot så stod det på plceringskortet ngt personligt om personen. På min stod det t ex " Mitt Namn - Haparanda vs Borås" (flyttat x antal ggr däremellan)
    När folk upptäckte att det stod ngt personligt om dem på placeringskortet började de automatiskt fråga de andra vid bordet "Vad står det på din?" alternativt kollade de bara och många samtal uppstod på det sättet. Jag fick förklara min text flera ggr.
    Det öppnade oxå upp för samtal så att jag som satt med tre helt okända personer upplevde aldrig att det bev pinsamt tyst eller så. Vi kom så snabbt igång med snacket

Så det är ett tips
  • Just Me
    Tinzi skrev 2011-10-05 16:39:10 följande:
    GUD vad bra! Nu har jag ju redan gjort placeringskort m. små hjärtan! Men kanske kan få dit detta på ngt annat sätt, tex m. en liten vit lapp på tallriken, ngt i glaset osv. TACK! Denna tar jag!
    Kul
  • Just Me
    Sandraaa skrev 2011-10-06 21:11:57 följande:

Testar lägga in bilden en gång till. Funkar det inte nu så vet jag inte vad jag gör! Hehe (Syns den?)
    Men shit vad snygga!!!
  • Just Me
    Sandraaa skrev 2011-10-06 22:08:10 följande:
    Jag tror man använder tapetklister. Har för mig det. Men kom ihåg att ha vaselin eller ngt på ballongen innan så snöret/garnet inte fastnar när du gör hål i ballongen.
    Hittade denna blogg: http://saharaa.bloggsida.se/diverse/garnbollar
  • Just Me
    Söta Wiol skrev 2012-01-20 10:36:58 följande:

Hej.

Jag delar med mig av mina enkla servettringar som jag gjort. Och helt gratis dessutom! Vi tapetserade nyligen om hallen med pärlemoskimrande tapet, och det som blev över sparade jag till pyssel. Tapeten är lagom kraftig och styv och perfekt att göra servettringar av. Så jag klippte till lagom breda och långa remsor och sen stansade jag kanterna med en kantstans (finns att köpa på nätet, pysselaffärer, tradera m.m.) Och limmade ihop dem. Så här enkelt och fint kan det vara till ingen kostnad. Har du ingen snygg tapet hemma så fråga på tapetaffären efter gamla pärmar, dom brukar skänka bort dom när dom får in nya. Då kan man ha flera olika mönster fast kanske i samma färgtema. Funkar ju annars med vilket papper som helst nästan. Bredvid ser ni mina egengjorda godiaskar.

Åh hur gjorde du godiskaskarna och fr vilket material? Oxå fr tapet? 
    Och hade du en mall till dem?
    Dem var jättefina, o servettringarna oxå! Tror vi ska förbi tapetaffären idag...  
  • Just Me

Ni som gjort egna inbjudningskort, om ni haft färdiga kort som ni sedan dekorerat... hur har ni gjort med texten dit in?
    Har ni haft inlaga eller vadå??

Jag försöker komma på ett bra sätt men jag är liiiite villrådig just nu faktiskt.  

• Just Me
    pulmonate skrev 2012-02-01 22:46:40 följande:
    Tack! :) Sätter upp bild sen när det är gjort. Jag hade bara svart resårband hemma så måste införskaffa en i vitt/ivory. 
    Jag vet inte hur vanligt det är. Egentligen är det inte alls smart att ha under min klänning som är ganska åtsittande.. Så jag sätter väl bara till den strax innan killen ska ner på knä o dra av den med tänderna Oskyldig Flört Här i Italien och även på min Australiska sida är det en tradition. Är det inte det i Sverige med? 
    Vet inte om det är det i Sverige men i Finland är det det!  
  • Just Me
    Solstice skrev 2012-03-08 13:13:39 följande:
    Åh, vad mycket fina pyssel och idéer det fanns i den här tråden!

Vi skickade ut våra inbjudningskort förra veckan, valde att skicka dem så pass långt innan för att ge folk en möjlighet att välja om de vill komma eller inte. Om vi skickat dem senare så kanske folk redan har planer eftersom det är mitt i sommaren och då har de ingen möjlighet att välja resonerade vi.

Har gjort korten själv av pärlemorpapper, grönt sidenband och grön text eftersom vi har grönt och vitt som tema. Ganska enkelt men stilrent eftersom vi vill ha det så.

Dukningen kommer också att gå i dessa färgerna och det gröna sidenbandet kommer vara som en genomgående tråd genom allt eftersom jag kommer binda ihop festprogrammet med en smalare variant och knyta en rosett kring servetterna istället för servettring.

Igår klippte jag ut cirklar i tyll som ska bli små påsar med godis till varje gäst som också snyts ihop med samma sidenband och så kommer jag trä på ett litet pappershjära med våra namn.

Åh, har du gjort dem själv? Dem är jätte jättefina!!! 
  • Just Me

Åh STD korten börjar vara klara nu!! Vi tog ett ordentligt ryck igår och oooh så snabbt det gick när vi var två! Sambon är en klippa Hjärta
    De ¨åker ut här i början va Juni, så då kommer fotona hit oxå

Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    Martinaa skrev 2012-05-18 18:01:11 följande:
    Jag köpte två hela rullar så jag hade till både inbjudningskort och omslag till festhäften.
    Hur många inbjudningar räckte det till och hur många festhäften?
    Hur stora var inbjudningskorten och festhäftena? 
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me
    AnnL skrev 2012-05-24 08:56:24 följande:
    Våra placeringskort, dock i fel färger och inte skrivet så snyggt men ändå :)

Jättefint ju, med lappen speciellt! 
    Du & Jag 23/3-2013
  • Just Me

Vi skickade STD korten i veckan, och de borde vara framme nu hos de tilltänka gästerna. 
    Vårt tema är mörklila och olivgrönt. Så här ser de ut:

De är rätt små 7*10 cm om jag inte minns helt fel. På kuverten hade vi vigselrings-frimärken 
    Du & Jag 23/3-2013
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer