• Sandraaa

Pysseltråd med tips och idéer

Jag kommer nog pyssla ihop sådana här bollar i olika storlekar till vårt bröllop! Ska testa och se hur det blir.. Skiter det sig så får det bli något annat. :D
  • Sandraaa
    Tinzi skrev 2011-10-06 19:10:31 följande:
    vilka bollar? sådana man hänger i taket? hur gör man sådana isf? :)

Men syns inte bilden? Jag ser bilden i mitt inlägg iaf. Men har haft problem med bilderna, Gah!
    Trådbollar. Virar färgad tråd på ballonger eller badbollar. Sticker sedan hål på ballongen/badbollen...

• Sandraaa

Testar lägga in bilden en gång till. Funkar det inte nu så vet jag inte vad jag gör! Hehe (Syns den?)
  • Sandraaa
    OlofssonMartina skrev 2011-10-06 21:15:34 följande:
    Nu syns den!! guuuud vad fina... och det är ju vår färg på blommorna och ljuslyktorna ;) ska ha lila/magenta och vitt bröllop :D
    Wohoo! :D De verkar ju vara ganska lätta att göra också! Har nog gjort någon i skolan för många år sen hehe...
  • Sandraaa
    Insanire skrev 2011-10-06 21:31:00 följande:
    Sandraaa, kan man måla bollarna i olika färger, eller skulle det se fult ut tror du?
    Det kan du absolut göra!... Beror ju lite på vad du ska ha för färger?
    Jag ska testa göra några mörklila och några i silver. Kan bli snyggt :)
  • Sandraaa
    OlofssonMartina skrev 2011-10-06 21:35:09 följande:
    Ska nog ta och göra ett par till vårt bröllop och hänga i taket! :)

Jag ska testa göra några innan så vet man om det ser bra ut eller inte.. Hade också tänkt hänga de i taket isåfall. Mest eftersom jag ska ha en massa blommor på borden :)

• Sandraaa
    MochR skrev 2011-10-06 21:45:23 följande:
    åh vilka fina bollar men är inte så bra på engelska vad ska man använda för lim? är det typ papier mache fast med garn ist för tidningspapper? alltså tapetklister??
    Jag tror man använder tapetklister. Har för mig det. Men kom ihåg att ha vaselin eller ngt på ballongen innan så snöret/garnet inte fastnar när du gör hål i ballongen.
  • Sandraaa
    Insanire skrev 2011-10-07 14:47:38 följande:
    Superbra!
    Fick ett tips av en kollega idag att använda genomskinligt tapetklister och ett färgat garn. ( vi har grönt tema) och gör gröna bollar med en gång så slipper man måla efteråt!
    Smidigt!
    Man kan också doppa garnet i färg innan man virar det runt ballongen :)
  • Sandraaa
    Fröken Emma skrev 2011-10-27 09:22:38 följande:
    Tack för det tipset. Har kört med balonger, men så klart kan man ju använda pilatesbollarna om man vill ha större!! Kanon och tack!

Vad jag har hört så är basmatiris ok för fåglarna men inte jasmin, av förklarliga skäl.

Vi kommer dela ut påsar till gästerna med små hjärtformade flingor i (dom smälter när dom kommer i kontakt med vatten, så då är det bara att spola vatten innnan nästa bröllop så är dom borta) och några kommer få såpbubblor.
    Hjärtformade flingor låter fint. Vart kan man hitta det? Hade tänkt ha rosblad. Men är det ok att kasta det utanför kyrkan?
  • Sandraaa

Nu har jag samlat på mig en massa barnmatsburkar som jag tänkte hänga upp och använa som ljuslyktor i ett stort fint träd utanför vår lokal. Ska nog bli bra med hjälp av lite ståltråd och ev några pärlor. Ska prova mig fram så bild kommer senare.

• Sandraaa
    BlomAnna skrev 2011-10-31 18:28:22 följande:
    Jag postade för tidigt. Skulle fråga om du kommer göra något med burkarna, typ måla dem eller så?
    Kommer nog låta dom vara som dom är. Har givetvis tagit bort etiketterna och tvättat rent dom från klistret och så. Kommer tvinna ståltråd runt kanten upptill och dekorera med någon pärla eller två. Får se hur det blir :D Hoppas verkligen att regnet håller sig borta!
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer