• Guffi

Pysseltråd med tips och idéer

weddingdreams skrev 2011-10-12 14:17:23 följande:
    Hej, är det någon här som vet vart man finner genomskinliga klistermärken. behöver ett klistermärke som inte syns så mycket att klistra igen presentaskarna med.
    Dubbelhäftande tejp?? finns nog på panduro.. :=)
  • Guffi
    fasit skrev 2011-10-18 10:59:13 följande:
    Vi får inte ha ljus i vår lokal, endast värmeljus i hållare som inte kan brinna. Vi hade tänkt ha blockljus i bordsdekorationen, så nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra. Några bra pysselförslag? Funderar på om vi får ha ljus gjutna i glas..annars vill jag nog helst använda den stora varianten av värmeljus som brinner längre, Förslag??jag är limsom tom på ideer eftersom jag bara hade ett förslag i huvudet.. Tack
    Ljus i glas borde väl gå bra? Finns en massa fint ju:)
    Ljuspåsar finns också? Panduro har vanliga vita påsar som man kan dekorera efter egna ideer. V

www.pandurohobby.se/Catalogue/50/5050/505030/1/264598
  • Guffi
    Sandraaa skrev 2011-10-31 18:08:53 följande:
    Nu har jag samlat på mig en massa barnmatsburkar som jag tänkte hänga upp och använa som ljuslyktor i ett stort fint träd utanför vår lokal. Ska nog bli bra med hjälp av lite ståltråd och ev några pärlor. Ska prova mig fram så bild kommer senare.
    Ååh, vilken bra idé! Skrattande
  • Guffi
    Viccan skrev 2012-02-23 14:07:49 följande:
    Jag skriver ut en mall på varje blad. Totalt 11 A4 sidor.
    Sedan klipper man ut dom och efter de sätter man ihop blomman som anvisningarna säger.

Intresserad?

Kan maila om du vill ha mallarna.
    Jag vill gärna ha mallarna! :)

anna_gavert@hotmail.com

Tack! :)
  • Guffi
    fasit skrev 2012-03-03 09:15:32 följande:
    Någon som har tips på namnskyltar och hur placeringen vid festen ska gå till? Jag skulle önska att jag kom på något roligt som inte är namnskyltar på varje plats och bara en stor tavla med namn.. Vi kommer ha långbord så vi kan inte dela upp något per bord utan något annat får det bli. Såg fina bilder med namn i blomkrukor, men då var poängen att sätta typ 7 namn i varje kruka och att de namnen representerade ett visst bord...
    Någon med fantasi?
    En klassiker är ju den med skruvar och muttrar. Men då kräver det lite av er då det bara ska vara en skruv som passar med en mutter... ;) Men då får ju gästerna gå runt och prova på varandras skruvar och muttrar och på så vis hitta sin bordsdam/kavaljer. Ett sätt att presentera alla för varandra också :)
    Det ni behöver utöver det är en korg för skruvarna och en för muttrarna. Damerna får ta av den ena och herrarna av den andra :)
  • Guffi
    knyttan skrev 2012-03-03 20:10:24 följande:
    är det bara jag som tycker att det var lite.... snuskigt? Skäms

jag kanke har snuskig fantasi....
    Haha! Jo, man kan nog få det att låta snuskigt om man vill ;) Det går ju att göra tvärtom - att tjejerna får ha skruven och killarna muttern ;)

En fest jag var på för ett par år sedan hade bordsplacering i form av en mening.

På min stod det nåt i stil med "Storstadstjejen som flyttat till landet" och på min sambos stod det nåt i stil med "Datorn är ett stort intresse"

Det blev en hel del snack innan vi hamnade på rätt plats och det var ett bra sätt att få igång roliga diskussioner eftersom man blev nyfiken på varandras lappar och varför det stod som det stod :)
    Ett bra tips om man har många gäster som inte känner varandra alltså :)

Platserna är förutbestämda men gästerna får fundera lite innan de sätter sig. En hel del arbete för er dock, men det kan det ju vara värt! =)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer